Uppdatering om New York!!!! :D

For det forsta vill jag bara tacka for alla sota inlagg jag har fatt av mina otroligt sota kompisar!
Simi: Nej det har inte borjat snoa annu. det ar ganska skon temperatur faktist! :D (K)
Nasim: Hade missforstatt allt, den har veckan forberedde vi allt och det ar nu mandag- torsdag som vi ska till Waldorf och Lagga upp pa tallrik for 700 personer onsdag- torsdag :P :D (K)
Marcus: Haha jaa du ar ju stammis dar!!! Ska bli det med dig nar jag kommer hem!!! :D (K)
Jenny: Jag har det sa bra har!!! :D Det ar jattekul!! Far gora allt mojligt i koket och ska jobba med julbord nu :D Haha i koket finns det val inte nagon som ar sa dar speciellt jatte snygg ( visst nagra ser ju bra ut) men ute pa gatorna ser man darimot massor med snyggingar!!!! Forsok byta fran locanda om du kan, det ar samma statusniva dar som pa Kicki's!!! Ta nagot bra men inte sa stort stalle! Bra kockar och inte sa mycket folk for da har dom mer tid for dig!!!



   Jaha, sen i onsdags har jag jobbat och vi preppar nu infor Waldorf  astoria som vi ska fixa svenskt julbord pa, mandag till torsdag :D (Waldorf Astoria ar ett utav varldens mest kanda hotell och ligger har i New York) 700 personer kommer komma och ata av det svenska julbordet, och tro inte att det ar Buffe! Nej du, vi ska lagga upp allt pa tallrik for 700 personer. 10 kockar!!!!! Ska bli sa javla roligt att fa vara med om men jag fattar att det kommer bli extremt mycket jobb!!!!! Vi har en Chef som kallas for Mike som jobbar med Waldorf projektet och han ar sa javla cool!!!!! Han ar as rolig och har as grymma rastaflator!! Han ar bara sa rolig att jobba med!!! Man har lixom "Chefrespekten" ( Chefrespekten betyder att man sager yes, Chef och typ Thank you, Chef eftersom att man respekterar honom sa mycket  och dessutom sa var han sous shef forrut sa da kallas man sa!)  for honom men han ar anda som en polare :D As skon snubbe!!! :D
Idag borjade vi kl 8 am och borjade med att hacka en lada med rodlok finhackad till varan Shrimpsalad, efter det korde vi igang med att skiva 25 sidor gravlax och sen gjorde vi 700  laxrosor av det :P Holl pa till kl 2 med dom dar rosorna :P ( 3 personer) nar vi hade gjort klart det borjade vi skara korv for 700 portioner sen var det antligen mat :D Pasta och kottfarssas :D Gott! Efter maten (vid 4:30 pm) slutade vi :D Gick hit till mitt lilla internetcafe samtidigt som jag pratade med mamma i telefon. Forsta gangen vi pratar ( har skickat typ 20 sms om dagen hittils :P) pa 3 veckor, mamma bara grat och jag gick med graten i halsen :( Saknar alla hemma saaaaa mycket!!! Speciellt min sota stora hund :D nu ar kl snart 7 pm och jag ska ta mig ut pa stan och dricka nan kaffe innan jag aker hem ( ar sa trott sa jag skulle kunna somna sittandes har pa internetcafet! :P ) Ska val somna till Hairspray som vanligt :P ( den ar ju sa bra!!!!! :)
Ahhhhh vad trott jg ar!!!!!
Borjar 8 imorrn igen, slutar iof forhoppningsvis tidigare och ska komma hit och satta mig och forhoppningsvis snacka med lite polare pa msn :D
Nej nu ska jag ut och leva rovare pa stan!!! :P
Puss pa er som vill ta till er och hej da pa er andra :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0