Waldorf Astoria!

Jaha, da var Waldorf astoria over! Det tycker jag ar synd for det har varit valdigt roligt alltihop! Vi preppade i 6 dagar, (onsdag- tisdag) vi gjorde Cabbage (rodkal), skar piggies ( Prinskorvar) rullade meatballs ( Kottbullar :P), skar gravlax ( jaa dom sager faktist gravlax pa Aquavit, visst alla amerikaner sager det med lite annat uttal :P) gjorde shrimpsallad (raksallad), beetsallad (rodbetssallad) gjorde pickled herring ( Inlagd sill) och mycket annat :D det har varit jatte kul!!!!! Aven om dagarna har varit langre an jag ar van vid sa har det gatt bra och jag har sovit gott om natterna :p Men inte sa jobbigt som jag trodde att det skulle bli! Nar jag kommer hem till sverige ska jag verkligen forsoka skaffa jobb pa en bra och riktig restaurang! Jag kan jobba pa en restaurang som traniee och lara mig massor! Ar valdigt intresserad av att soka till Aquavit stockholm som oppnar i februari men jag tror inte jag kommer fa borja dar :P) men tillbaka till Waldorf, vi kom dit imorse kl 7 och borjade jobba, hacka dill och graslok blev det forsta sen gick vi upp i det ratta koket och borjade lagga tallrikar. 500 tallrikar la vi och stallde in i kylen med plast ( alla sakerna som var pa tallriken ar saker som man kan lagga upp i forvag) fran Aquavit var det jag, Johan ( ska borja jobba pa Aquavit stockholm, tror till och med att han blir sous chef dar! Han ar RIKTIGT duktig!!! Som honom vill jag bli!!!!) , Sebastian, Peter och chef Mike som jobbade men sen hjalpte nagra till fran Waldorf. Bl.a en tjej som hette Christina, hon var saaa himla snall :D Fick hennes mailadress nar hon gick ( tror jag redan har tappat bort lappen :P) Hon var verkligen trevlig!!!  Nar vi hade lagt alla tallrikar ( vilket forresten var valdigt roligt :D) var det bara att vanta pa att maten skulle ut! Nar det var dags kom alla servitriser och servitorer och vi borjade langa tallrikar. Servitorerna var verkligen som gamar, dom stallde 10 tallrikar pa sin bricka(visst det ar stora brickor sa det var ingen fara) tre tallrikar i andrahanden :S Vilka crazy dudes!!!!!!! Chef Mike sa till en utav dom: Dude, that's not gonna work! You're gonna drop it. Han skrek tillbaka: I got it, i got it. I've been working here for 40 years!!!!!!( med sin daliga mexikanskengelska). Sen tar han 3 steg och tallrikarna aker i golvet!!!! hahahahahahahahahahahaha det var sa kul!!!!! :P Fast det ar ju javligt daligt for maten, dar hade vi statt och lagat + lagt upp och sa kommer han dar. Dumt men roligt!! Haha :P Tur att vi hade ca 80 reservtallrikar!!! Efter det var det dags for huvudratten, dvs skinka, kottbullar, piggies, potatis, cabbage mm. Skinkan hade vi lagt upp pa upplaggningsfat och brevid skulle dom varma piggisarna ligga sa vi borjade lagga upp dom! Det gick jatte bra! Efter det borjade vi stada och tog hand om all mat som var over och sant! sen var vi klara lixom! Vid 3 tiden kom vi darifran, jag tycker verkligen att det var lyckat :D Vi gick till Aquavit direkt efter och fortsatte jobba dar. Det halls ett nytt julbord pa Scandinavian house pa lordag sa vi borjade preppa igen. NU ska vi gora om allting fast till flera personer! Ska bli kul :D vid kvart i 5:30 pm gick jag i fran Aquavit i dag. Tog en svang pa 5th avenue och kollade pa Rockefellergranen! riktigt fin! sen gick jag och kopte kaffe pa vagen hit! Ska snart hem och sova, ar jatte trott! om jag skyndar mig hinner jag nog forbi Manhattan mall innan dom stanger och kopa saker som familjen har bestallt! Maste ju kopa sakerna nu for jag aker ju pa sondag :( Assa jag fattar inte hur jag ska klara av att lamna New York!!! Det kommer bli sa javla tomt och tyst!!!!!!! Maste verkligen flytta hit for jag kommer langta ihjal mig!!!! MIn kompis Palmira och jag planerar faktist att flytta hit :D Ska iof bli skont att aka hem och traffa alla, familjen, hundarna och kompisarna!!!!!!! Och min Gudson som jag saknar som faan :D Kom pa att jag ska skicka mail till min gudsons mamma nu! Kommer nog inte hinna till Manhattan mall :P Orkar inte stressa och det ar skont att sitta har. Har behovt ga upp 5.30am nagra dagar nu men imorrn behover jag inte ga upp forrens kl 7 :) Haha har pa internetcaf'et har dom tv och nu visas Hogan knows best, haha hans dotter ar sa rolig. Hon gick in i en affar och skulle kopa klader men hennes kort blev declined sa hon fick lamna kladerna och ga,sa kul nar hon berattade for sin brorsa: Assa fattar du att jag fick sta dar infor alla och inte kunna betala, Sa javla pinsamt att behova lamna kladerna dar! hahaha later varsta bimbo ju :P Forresten igar nar jag var pa vag till praktiken holl jag pa att krocka med hans som ar coach for deltagarna i Projekt Runway :D NU snoar det har i New York :D Sa fint med allt julpynt och all julmusik har :D Nu har jag fan inget mer att skriva :P
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0