McDonald´s anställd! (Igen)

Idag var det första gången på mitt nya jobb på Mcdonald´s i stan (jag är stockholmare och vi säger stan, inte stockholm som man hör ibland av bonnläppar :P).
Jag har iof jobbat på en annan McDonald´s men dom bettedde sig som miffon hela högen så där stannade jag inte längre än att jag fick 3 månadslöner.
Jag tog bussen som går hemmifrån mig 08:44 och tar mig mot tåget. När jag kom ner till spärren ser jag min kompis Nasim (fan vad skönt att slippa åka själv) hon skulle till KI (nej, jag förstog inte heller först med det är förkortningen för karolinska institutet :P). Vi satt på tåget och pratade hela vägen ända tills jag skulle av i stan.
Jag går upp på klarabergsviadukten och tar mig ner mot buss 47 (även om det inte är långt till jobbet så orkade jag verkligen inte gå :P ) Nere vid busshållsplatsen mitt emot Åhlens stog det en buss med nummer 47 på men det fanns ingen förare i bussen. Efter några sekunder kommer en virrig tant med en kaffemugg i munnen och händerna i byxfickorna för att leta efter nycklarna och tillslut hittade hon dom. När hon väl satt
i bussen och vi började gå in sa hon att vi fick vänta lite och precis då kom en annan 47:a men den busschaffören öppnade inte dörrarna för han skulle bytas av så då gick vi tillbaka till virriga tantens buss men då stängde hon dörrarna och då öppnade den andra busschafören dörren så vi gick dit  men han sa att vi fick vänta lite och då öppnade virriga tanten sin buss och när vi kommit halvvägs till virriga tantens buss fick man börja gå på på gubbens buss så hälften av alla som stog på busshållsplatsen och förvirrades av busschafförerna gick in i virriga tantens buss och vi andra i gubbens buss. När bussarna äntligen kommit iväg fick vi givetvis stanna vid varje j*vla rödlyse och så är det ju lite trafik i stan så vi fick stanna ganska mycket. Jag såg hur klockan gick och jag ville ju inte komma sent första dagen på jobbet så jag stog där på bussen och fick lite lätt panik. Ville bara skrika: öppna dörrarna så jag kan springa till jobbet men jag försökte hålla mig lugn ( haha folk skulle ju tro att jag var knarkare om jag skrek det :p)  

Jag kom fram 09:40 fick mina kläder, gick in och bytte om och sen fick jag träffa min handledare, Malin.
Malin och jag gick till "instämplingsapparaten" och stämplade in ( det är ju där pengarna räknas :P ) sen gick vi in i personalrummet och läste igenom massa saker som man måste läsa för att få börja på McDonald´s och sen fick jag ha små prov för att kolla vad jag lärt mig.

Ca 11:35 gick vi äntligen ut i köket och gick igenom pommes frites stationen och sen kom ruschen så då började vi jobba. Efter en kvart eller så när jag hade lärt mig lämnade min handledare mig och jag fick jobba enskilt. Det är lite mer jobb än man tror faktist, för det första ska man inte fylla på mer pommes friten än vad man tror kommer behövas, för det andra ska man inte "rada upp" mer pommes frites än vad det kommer folk och för det tredje så tar pommes fritsen 3 minuter att friteras så man måste planera väl! Det värsta är alla j*vla pipen, det piper överallt i hela köket och man undrar varje gång vilket brandalarm eller överfallslarm man har satt igång! Det är sinnessjukt!

Jag stod där själv till ca 14:05 och jobbade och jag fick hela tiden höra: Gud vad duktig du är (Stolt som en kamel :P) Sen sa dom åt mig att jag fick gå hem, jag pratade lite med 1 assistenten på restaurang och hon sa att jag hade varit såå duktig! (fortfarande stolt som en kamel :P haha) Efter pratet så stämplade jag ut (det blev inga mer pengar den dagen :( ) och sen tog jag mig hemmåt!

Jag kom till centralen och insåg: jag har ju fan inte ätit någonting sen kl 7 i morse så jag gick in på pressbyrån och köpte en drickyoghurt och en banan och sen gick jag ner på perrongen och väntade på mitt tåg som skulle gå 15:12 mot södertälje. På tåget kom en kvinna i kanske 50 års åldern och satte sig brevid mig och började läsa sin bok. Jag fick sån lust att fråga henne: Vad är det för bok du läser? och när hon sen hade svarat säga: Jaha, den! Det är ju så sorgligt när tjejen dör i slutet. Haha vad kul det skulle vara men, än en gång så förhindrade jag att folk skulle börja tro att jag går på droger :P 
 
När vi stannar i huddinge hör jag en röst som kommer på tåget och känns bekant. Jag vänder mig om och ser: Nasim (Ja, hon jag åkte med på morgonen), Lana och Cissi! Fick alltså sällskap hem :D 
Vid busshållsplatsen mötte mamma mig med hundarna och sen gick vi hem och började laga mat (köttfärssås och spagetti, Mums!) 

Efter middagen fixade vi disken och sen började vi spela kort. Vi spelade Chicago (en tantversion av poker)
och kollade på när hundarna busade. 

Kvart i 7 hade mamma slagit mig i Chicago ( mer vanligt än ovanligt :p) så då gick jag och tittade på MTV`s Made (älskar det programmet !) Idag handlade det om två systrar som ville bli skådespelerskor och fick hjälp av en coach som har hjälp några stjärnor med karriären. Systrarna var exakt som Mary-Kate och Ashley Olsen ( Älskar dom) och fick åka till New York (min favoritstad i hela världen) för att staylas och få teaterlektioner (Vill också ha!) och sen fick dom åka till L.A för att gå på auditions (vill också! :P) 
Det slutatde med att dom fick spela upp monologer för sponsorer (heelt grymma monologer! Jag fick ståpäls!) 
och sponsorerna ville absolut sammarbeta med dom (Avis!)

Nu sitter jag här igen och skriver om min knäppa dag :P 
Skriver nog imorgon igen! 

Puss och snusk!


PS. Grattis till min vän Anne som klarade teoriprovet för körkort idag! Hurray, Hurray!

 

Kommentarer
Postat av: Mercaan

"Stolt som en kamel"? Förlåt var bara tvungen att kommentera det :P

2007-06-25 @ 20:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0