I have a confession to make!

Yes people it´s true! Jag har fått lägenhet!!!! :DI New York!!! :D
Tänkte först inte berätta något förrens det blir helt klart men jag råkat berätta det för vissa så det är väl lika bra att alla får veta! För några veckor sedan la jag ut en annons på en sida för lägenheter i New York och hoppades på napp! Förra veckan fick jag ett sms från en svensk tjej som bor i Brooklyn och hon sa att jag kan få bli hennes roommate! :D Vi har nu mailat i en vecka och om det blir av så flyttar jag den 1:a november!
Varför det fortfarande inte är helt säkert beror på att jag inte har något arbete eller arbetstillstånd ännu :( Jag söker jobb och jag försöker få arbetstillstånd men det är inte lätt att komma in i U.S.A pga att dom är oroliga för att få in fel människor vilket jag kan förstå.

Jag tycker självklart att det här ska bli såååå kul och jag är jätteglad! Men, samtidigt är jag rädd, osäker och fattar inte hur det ska gå! Jag kommer lämna min familj, mina hundar och mina vänner vilket krossar mitt hjärta! :( Jag vill så gärna och jag SKA göra det här men dom första veckorna kommer jag gråta blod!!!! Jag var ju där i en månad förrut och den första veckan grät jag hela tiden i princip. När jag sen fick vänner och började "känna" staden kändes det mycket lätare och sen ville jag inte åka hem!

Jag hoppas att mina vänner inte glömmer mig och att dom kommer och hälsar på! :D Jag kommer få ett rum på 22 kvm så en bäddsoffa för vänner och familj kommer absolut finnas i mitt rum! :D Själva lägenheten är ca 80 kvm och vi har doorman i huset :D  
Ju mer jag tänker på allt underbart jag upplevt i New York desto mer blir jag säker på det här! :D Jag har ju faktiskt lite "kompisar" där och jag tror att när jag väl känner mig säker där så kommer jag aldrig vilja flytta till sverige igen! :D

Jag HOPPAS VERKLIGEN att det här kommer funka nu!
PUSS!



Kommentarer
Postat av: Palmira

Baby I'm so excited for u! :D Du är en liten stjärnkock det kommer gå så bra.

2008-08-02 @ 00:56:37
URL: http://palmiraa.blogg.se/
Postat av: Victoria!

Let´s hope so! :D

2008-08-02 @ 01:47:47
Postat av: Palmira

Oh yes ! Kommer besöka din bäddsoffa så ofta jag kan ;)

2008-08-02 @ 02:41:25
URL: http://palmiraa.blogg.se/
Postat av: Monica

Åh vad roligt Vickan!!!

Men du, familjen och vännerna finns alltid kvar! oavsett avståndet emellan!!

Tänk vilken underbar möjlighet! Tycker absolut att du ska köra på! Du har ju hela livet framför dig! Spendera en del av det i NY!!!

2008-08-02 @ 07:47:28
URL: http://mogika.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vickan, oroa dig inte, din bäddsoffa kommer utnyttjad flitigt av mig kan jag lova! ;)

2008-08-02 @ 10:45:13
Postat av: Victoria

Tack allihopa! Känner mig starkare när jag vet att ni stöttar och kommer hälsa på :D

2008-08-02 @ 21:52:22
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Gävle by Night

Klrt jag hälsar på, har ju syrran där.

2008-08-02 @ 23:43:25
Postat av: Victoria!

Jaha, det har du aldrig berättat förrut :)

2008-08-04 @ 00:11:40
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är så himla härligt att läsa om dina drömmar! Och ännu härligare att du kommer att uppfylla dom! Har själv en inre önskan som vill till Usa, men jag har inte vart där än och känt pulsen ;P så vet ju inte om det är ett land för mig, att bo i liksom..



Har du hört ngt om arbetstillståndet? :)

2008-09-03 @ 21:12:34
URL: http://ohfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0