Ensamhet, inte så dåligt som man tror!

Träffade Palmira idag i stora staden och vi pratade självklart massor! Bland annat så pratade vi om ensamhet!
Varken jag eller Palmira tycker att ensamhet är så himla hemskt, tänk att vara inne i stan och gå runt och kolla i affärer helt själv. Man behöver inte fråga vad den andra vill och man behöver inte försöka kompromissa med någon utan man kan göra precis som man själv vill vilket kan vara otroligt skönt ibland! Tänk när jag var i New York heelt själv, mina lediga dagar gick jag upp precis när jag ville och gjorde mig i ordning i min egna takt, sen gick jag och åt frukost där jag själv ville (det blev ju typ alltid på bagelcafé där Joe jobbade ;p) efter frukosten brukade jag bara hoppa på en buss som jag inte hade en aning om vart den gick och hoppade av precis där jag kände och sen utforskade jag nya ställen och fikade precis där jag ville, gick in i precis den affären jag ville, satte mig precis där jag ville, åt precis det jag ville och "lyssnade bara på min egna röst". Jag gick t.o.m på bio själv i New York, det var så skönt att slippa stå där och bestämma film med någon som vill se en sräckfilm (som jag HATAR att kolla på) eller något annat skit!
 (Var på bio med Anne, Ullis och Frida för några månader sedan och jag ville se 27 dresses (:P) men om ville antingen se en skräckfilm eller Meet the spartans så det blev den då eftersom att jag vägrar se skräckfilm och ingen ville se 27 dresses utom jag och jag kan ju säga såhär: Meet the spartans är den ABSOLUT sämsta filmen jag NÅGONSIN har sett och jag ångrar den fan fortfarande, vill fan ha pengarna tillbaka för den asså! :P)
Då när jag kollade bio själv i New York gick jag och såg "Lions of lambs" och hade det sååå skönt där i biostolen och jag visste att jag hade underbara New York City utanför! Vilken jävla känsla asså!

Visst kan det bli tråkigt ibland att vara ensam för man har ju ingen att skoja med och ingen att ens byta luft med och speciellt i New York för där är det lätt att man känner sig väldigt liten och övergiven eftersom att det är en sån ENORM stad! Men jag tycker nog ändå att ensamheten kan vara jävligt underbar ibland! :D


Kommentarer
Postat av: Palmira

Håller absolut med ! Det är både nyttigt, lärorikt och skönt att vara ensam då och då. Samtidigt som det kan vara enklare och smidigare måste amn ävwn förlita sig på sig själv, det går inte bara att "go with the flow" utan du måste bestämma själv för att få saker gjorda.

2008-07-18 @ 01:58:15
URL: http://palmiraa.blogg.se/
Postat av: Victoria!

Jaa precis! Lärorikt är det ABSOLUT! :D

2008-07-18 @ 14:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0