Mamma Mia!

Ja, idag var jag med mamma och pappa och kollade på den kritikerrosade filmen Mamma Mia!
Jag har bara hört gott om den och alla jag känner som har sett den ÄLSKAR den så självklart trodde jag att jag också skulle älska den! Men, jag vet inte asså.... Den var bra men jag tyckte att den var lite överdriven i vissa scener :S Asså musiken är ju UNDERBAR och tårarna rann ju absolut i några scener men i början av filmen tänkte jag bara "VAFAN är det här?!?! När får vi gå hem?!" Inte förrens dom sjöng Dancing queen och alla tjererna/kvinnorna stod på bryggan tyckte jag att det hände saker. Det var då jag kände att det var en film värd att se.

Måste bara säga att fan vilka stiliga män det är i den är filmen asså! Stellan Skarsgård är ju en riktig svensk stolthet asså! Hans skådespelarinsatser är ju MAGNIFIKA och hans amerikanska är SUPERB!!! Dessutom är han riktigt stilig!
Stilig var också Pierce Brosnan! Visste inte att han knde sjunga så bra och fan vilken elegant karl!
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Colin Firth för han få alltid spela torra och tråkiga personer men jag tyckte han släppte loss ganska bra i den här filmen! Inte lika stilig som dom åvannämda dock :P


Om jag ska summera vad jag tyckte om Mamma Mia så måste jag säga att det var en bra film men jag hade för höga förväntningar, tyvärr!
Mamma Mia får nog 3 och en halv stjärnor av mig! (max är 5)







Imorgon ska jag färga håret och vid 15 tiden drar jag och mamma in till stan där vi ska äta te och sen dra oss mot skansen för att RÖJA på MAGNUS UGGLAs konsert!!! Mamma fick biljetter i födelsedagspresent och jag får följa med :D Magnus Uggla är väl inte min största idol direkt men man kan ju inte säga att han inte är bra, det kommer nog bli väldigt mycket röj på hela skansen och mamma och jag kommer nog röja ganska bra vi också efter ett par öl :P
Min mamma ÄLSKAR Magnus Uggla! :D



NU ska jag sova så kommer jag 1 dag närmre kryssningen och NEW YORK CITY!!!!!! :D 6 och 13 dagar kvar nu :D


PUSS!

Kommentarer
Postat av: Palmira

Faan, förväntningar kan förstöra så himla mkt! (Därför jag försöker att inte ha några på NYC) Jag såg ju filmen före alla andra och föll pladask...

2008-07-28 @ 02:02:03
URL: http://palmiraa.blogg.se/
Postat av: Palmira

PS. Pierce Brosnan var OTROLIGT stilig i filmen. Så himla snygg för sin ålder, och de där ögnonen är inte lite sexiga. Och Stellan.. man blir ju stolt över att han är svensk.

2008-07-28 @ 02:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0