Frustrerad!!!

Jaa nu ska jag uppdatera igen!

Vi kör från julafton tycker jag :P

Jag vaknade på julafton och hade extremt ont i halsen (har förövrigt varit förkyld i typ 3 månader men ignorerat det)
men jag tog 2 alvedon och förtsatte med dagen. På kvällen fick jag bara mer och mer ont och tillslut fick jag frossa och svettades samtidigt. Det var sååå extremt kallt men svetten rann. Låg i min säng och skakade som ett asplöv!
På juldagen kände jag inte av någonting men det kom tillbaka på annandagen. Jag fick frossa igen och febern bara steg, så här fortsatte det dagarna efter också. Vissa dagar kom jag inte ens upp ur sängen! Jag sov i princip i en vecka!

Dagen innan nyårsafton fick jag nog och åkte till närakuten, mamma jag och pappa satt och väntade i 5 timmar innan vi fick träffa gå in och ta blodprover.  5 minuter senare fick jag träffa läkaren och han kollade lungor, hjärta, halsen och i mina öron och sen kom han fram till att jag hade lunginflammation som hade gått så långt att den hade påverkat hjärtat så hjärtat jobbade alldeles för fort. Läkaren sjukskrev mig till den 9:e och gav min mediciner.
Med andra ord så missade jag nyårsafton, Annes och Marias födelsedagar och lite andra firanden :(
Har bara legat och sovit hela dagarna och vänt på dygnet totalt!
Idag tex så gick jag upp kvart i fyra :P Det är därför klockan är halvfem och jag inte har gått och lagt mig ännu :P

Jag har snart jobbat på Birger Jarl i ett halvår så i onsdags var det dags att åka och prata med chefen angående om jag ska bli fast anställd eller få sluta. Kände på mig att det inte skulle sluta bra och det gjorde det inte :(
Har 2 veckor kvar och sen är det slut :( Anledningen var att min chef inte tyckte min "utvecklingskurva" såg ut som han hade hoppats på och han behövde ett starkare team :S
Det är skiit tråkigt!!! Samtidigt så känns det som att jag ska få mitt liv tillbaka, jag har ju jobbat typ heeela tiden och när jag inte har jobbat har jag sovit för att ta igen mig.

Dessvärre så har jag INGEN aning om vad jag ska göra nu :( Jag hade tänkt att jag ska ta körkort nu så jag ska kunna åka och jobba som Au pair i New York och ÄNTLIGEN få bo i New York (visserligen bara i ett år men det är ju bättre än inget) men nu när jag inte har något jobb längre kommer jag inte ha råd att ta körkort :( Jag vet inte om jag vill in i något nytt kök och fortsätta jobba som kock. Jag ÄLSKAR yrket men det är så instängt! Jag vill ut och se världen! Det finns sååå mycket att se utanför den här j**la sverigebubblan! Vettefan vad jag vill göra! Är sjukt frustrerad!



ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH! FRUSTRATION FRUSTRATION!!!!!

Kommentarer
Postat av: Monica

mäh! Så luras du med att du har uppdaterat när du lägger in bloggadressen på fejjan! ;-P

2009-01-11 @ 14:11:20
URL: http://mogika.blogg.se/
Postat av: Vickan

Haha jaha, du har läst det innan men någon komentar har jag inte fått :( Komentarerna gör ju så att jag ser att nån har läst :D

2009-01-11 @ 14:21:58
Postat av: Monica

mäh! du ser ju på bsöksstatistiken att nån vart inne och läst ju! ;-P

2009-01-12 @ 06:37:26
URL: http://mogika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0