En dag fylld med musik och tårar! <3


Helt sjukt!
Det är typ inte förrens idag som jag har insett att Michael Jackson, artisten som finns i allas hjärtan på ett eller annat sätt, verkligen är död! :(

TV4 har ju i princip bara visat program med Michael idag och jag och Marcus har kollat ganska flitigt. Först var det filmen Jackson 5- An american dream i 2 delar som vi tyvärr missade en bit av i början av första delen men såg rätt så mycket av. Jättebra film och för er som kanske inte orkar läsa hans memoarer men ändå är intresserade så kan jag rekomendera att kolla på filmerna istället för det var exakt samma..
 
Vi åkte sen ut till gladö för att fira Markus 21årsdag men efter middagen fick vi kolla på minnesstunden. Så vackra tal av så mycket vackra och kända människor!
Kunde VERKLIGEN inte hålla tårarna borta när hans brorsor och sen hans dotter höll tal. Så vackert och så kärleksfullt! För det första började jag gråta när jag så att hela familjen hade en vit handske på sig! Jag läser ju Michaels memoarer och i den står det just om när han kom på att han skulle ha en vit handske mm. Tyckte det var så fint av familjen att hedra Michael på det sättet!

Efter minnesstunden var det konserter med Michael, jag insåg verkligen vilken artist/sångare/dansare Michael egentligen var! Så underbart duktig så man blir ju bara tårögd!

Marcus och jag bestämde att vi skulle lyssna på Michaels låtar hela natten men Marcus avböjde precis så jag sitter här nu och lyssnar i min ensamhet.... UNDERBAR musik!!!!
Jag bestämde att jag ska ta första bussen hem till min egna säng istället för att sova i Marcus dundervarma rum så nu sitter jag här och väntar på att kl ska bli kvart i 6!

R.I.P Jacko! <3


Kommentarer
Postat av: Palmira

Minnesstunden var jättefin men verkligen heartbreaking. Brooke Shields tal var underbart..

2009-07-09 @ 00:10:15
URL: http://palmiraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0