Ännu ett "I love New York"-inlägg!

Asså ni som inte har varit i New York ni borde verkligen åka!
Sitter just nu och kollar på webcamerorna som dom har på lite olika ställen i New York som visar live vad som händer just nu i denna sekund på Manhattan.. Eftersom jag har vait där 3 gånger och ska om 24 dagar åka för 4.e gången så känner jag känslan när jag kollar i kameran. Jag ser inte bara massa människor och bilar på gatorna utan jag hör sirenerna från polisbilarna tuta, jag hör försäljarna ropa på gatorna, jag känner av tunnelbanan som går djupt under mina fötter, jag känner doften av "nuts 4 nuts"  och  pretsels och ser blixtrarna från turisternas kameror..... Känslan av att stå på Times Square en kväll vid niotiden och känna/höra och se allt det här är OTROLIG! Ögonen tåras bara jag tänker på det!
Jag kan VARMT rekomendera det till ALLA i ALLA åldrar.

När jag åkte dit för att praktisera i en månad följde min mamma och min syster med för att stanna i 4 dagar och "släppa av mig" . Min syster och jag hade varit där ca 1 ½ år tidigar men det var första gången för min mamma. Vi kom dit ganska  på sent kvällen och gjorde oss i ordning snabbt för att bara gå och äta nått efter den långa flygresan.
 Hotellet Pennsylvania som vi bodde på ligger SUPERCENTRALT så det var bara ca 3 minuters promenad upp till Times Square så vi luffade dit. (Mamma har bara hört mig tjata om New York sen jag var ca 12 år och hade väl inte den bästa inställningen till New York efter allt mitt tjat om att New York var den bästa platsen på jorden. New York hade ganska mycket att leva upp till kan man ju säga!!) Vi kommer upp på Times Square och jag går armkrok med mamma och tittar efter en reaktion i min mammas ansikte. Hennes ögon var helt tårfyllda!!! Tårarna började rinna ner för hennes kinder och jag utbrast: Mamma du gråter ju! Hon svarade nått i stil med: Ja, jag står på en utan världens kändaste platser och jag älskar det! Hon längtar tillbaka varje dag kan jag tala om för er!!!


Mamma och syster med Starbucks i handen på Times Sqare första kvällen!


Bara 24 dagar kvar tills jag får åka tillbaka!! (måste nog börja packa ;)

Kommentarer
Postat av: M

jag ska ju åka dit någon gång;) haha!

2009-03-29 @ 20:15:06
URL: http://monin.blogg.se/
Postat av: Victoria!

Jaa det hoppas jag att du gör!!!! :D Synd att du inte följer med oss nu :(

2009-03-29 @ 20:18:40
Postat av: M

jag vet, men vi får ta det lite senare i livet! Allt försvinner ju inte på en dag (;

2009-03-29 @ 20:20:52
URL: http://monin.blogg.se/
Postat av: Victoria

Det är sant!!!:D

2009-03-29 @ 20:23:54
Postat av: Erica

haha hans familj är i thailand i 2 veckor så vi ska va sambos då :P

2009-03-29 @ 22:36:39
URL: http://ericaelfgren.blogg.se/
Postat av: Jenny

häftigt med ny!

2009-03-30 @ 12:13:48
URL: http://pennypie.blogg.se/
Postat av: Victoria!

Jaa det ÄR häftigt :D

2009-03-30 @ 15:24:21
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Anne

hihii inte långt kvar :D

2009-03-30 @ 17:31:47
Postat av: Victoria!

Nej bara 23 dagar kvar nu :D

2009-03-30 @ 19:03:44
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: johanna

åhh hoppas ja kommer iväg snart jag med!! =)

2009-04-06 @ 21:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0