The best song ever!!!


Okej vänner och läsare, ni behöver inte leta längre för jag ska nu ge er VÄRLDENS BÄSTA LÅT!!!!

Första gången jag verkligen la märke till den här låten satt jag med mina kära vänner Palmira och Christina I Christinas bil på en motorväg mellan New York och Pennsylvania och Christina hade den på en CDskiva. Det var i augusti 2008 och inte förrens nu (alltså ett halvår senare) har jag hittat den!

Sångare är från Hawaii och dog för några år sedan. Han hade en röst likt en ängel och var älskad och hyllad av alla på Hawaii. När han dog hade dom en öppen begravning då dom spred hans aska från en båt ute i havet och flera 100 människor var där för att hylla honom. Han hette Israel Kamakawiwo´ole.
Hans begravning är med i videon och jag gråter varje gång jag ser den!!!!
UNDERBARASTE låten jag någonsin hört! R.I.P Israel!


                          
                

Kommentarer
Postat av: Gävle by Night

Den där låten laddade jag hem 2001, enl uppgifterna i datorn.

Kanon-låt.

Grattis till resan till NY, jag skall själv dit och hälsa på syrran men det blir ca en vecka tidigare.

2009-03-09 @ 07:49:12
Postat av: Palmira

Så himla braaaaaa !!

2009-03-09 @ 14:07:40
URL: http://palmiraa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud,vad jag började gråta. Låten är så fin.

Första gången jag hörde den var i filmen "Vem är Forrester?"

2009-03-09 @ 16:38:58
Postat av: Vickan!

DET ÄR UNDERBAR!!!

Jaa jag läste om att den bl.a var med i "Vem är Forrester?" men har tyvärr inte sett den :( Den är ju även med i "50 first dates" som jag tycker är en väldigt bra film :D

Börjar gråta varje gång jag ser den!

Vad kul för dig Gävleboy! :D Vart i New York bor din syster?

2009-03-09 @ 20:52:50
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Gävle by Night

Hon bor nere i The Village, det är dyrt att bo i NY.

Jag är lite sugen själv att flytta dit men reser för mycket för att det skall vara värt att betala så mycket för en lägenhet, kan lika gärna köpa en i Italien eller nån annanstans.

Reser mycket i jobbet.

2009-03-09 @ 23:16:50
Postat av: Vickan!

Okej, men hur har hon gjort med tillstånd och allt sånt??? Det är j SJUKT svårt att få :(

2009-03-10 @ 18:45:29
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Gävle by Night

Hon har gift sig rikt och är assistent till en eftertraktad advokat... gör så du med ;-)

2009-03-10 @ 22:30:21
Postat av: Vickan!

Oh good! I will!!! Försöker iallafall :P

Älskar The Village föresten! Det är så mysigt där!!! :D

2009-03-10 @ 23:31:39
URL: http://vickye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0