11 september, svider i hjärtat!

Igår var det ju 11 september, datumet om svider i hjärtat och får en att tänka att livet kan sluta när som helst. Man vaknar på morgonen och går till jobbet, och man kommer aldrig hem igen.
 Ca 3000 människor förlorade sina liv, med andra ord, mer än 10.000 människor förlorade en vän, en pappa, en mamma, en moster, en farbror, en faster, en morbror, en sambo, en son, en dotter,en mormor, en morfar,en farfar,en farmor, en kusin, en maka eller en make.

När jag skulle tattuera in New York bestämde jag mig för att jag ville ha "the classic view" så därför har jag med WTC tornen i min "Manhattan skyline"- tattuering!

 
Jag har varit och sett ruinerna ett flertal gånger och första gången jag var där var 2006 (alltså hela 5 år efter attackerna) med min syster. Så fort vi kom till platsen blev vi tysta och dämpade och sa inte mycket till varandra. En uteliggare satt med sin fiol och spelade "Amazing Grace" och flera tusen människor gick runt i tystnad och kollade på platsen som hade tagit ca 3000 människors liv och förstört flera tusen andra människors liv.

Min syster Madde och jag gick genom Manhattan när vi skulle dit och vi hittade inte riktigt, vi gick och gick och frågade ett flertal människor och dom sa bara fortsätt den här vägen så kommer ni dit. Vi gick bl.a förbi en brandstation med en ingraverad tavla med namn på brandmän som hade förlorat sina liv. Vi kikade in på brandstationen och såg en brandman med sin fru och sin (runt) 5 åriga son. Vi tänkte, tänk om hans pappa också hade dött, då hade han antagligen fötts utan sin pappa i livet.


(Bilden är tagen av den brandmannen som vi såg där som berättade att bl.a hans bästa vän var en utav dom som dog vars namn står på tavlan)

Vi la en blombukett med röda rosor på platsen och gick där ifrån med sorg och sår i våra hjärtan!

En utav mina kompisar i New York förlorade sin kusin i raset. Hoppas dom alla vilar i frid!

En annan kompis från New York berättade att hon stod i duschen hemma på Staten Island (som ligger ugnefär en  halvtimmes båtfärd från Manhattan) när hon hörde en hemsk smäll. Det var första planet som körde rakt i i WTC.

Igår visade dom "Flight 93" på tv3. Jag såg den på  bio med Ulrika men igår när jag skulle titta kände jag ett stort obehag och ville genast tända lampan i mitt rum. Jag var tvungen att byta kanal, det gick bara inte att kolla. 

Inatt har jag hela natten drömt om terrorattacker, det var som en ihopklippt film där jag bara såg massa hus som raserades, plan som flög in i höghus och massa explosioner. Otäckt drömmande kan jag lugnt säga!

Min ÄLSKADE stad förstördes och mina framtida medmänniskor förlorade sina nära och kära den 11 september och det svider fortfarande i mitt hjärta!

I hope they all are resting in peace! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0