New York New Years 2010!

 

 

 

Åkte alltså den 27.e december för att fira Nyår i New York/New Jersey!

Det var söndag och jag flög direktflyg från Arlanda till Newark vilket var SUPERSKÖNT!! Åkte från sverige vid 9 på morgonen och var framme på Newark runt 12.00 deras tid så det tog alltså bara typ 9 timmar.... Somnade faktiskt nästan direkt och sen vaknade jag när det bara va ca 2½ timmar kvar så det va SUPERSKÖNT! :D
Tyckte verkligen att hela resan gick smidigt :)

När jag kom fram gick passkontrollerna också skiit smidigt.... Jag var igenom på en kvart (vanligtvis brukar man få stå i passkontrollen och vänta i kanske 1-2 timmar) och min väska kom ganska fort också så det var bara att traska ut i mitt ÄLSKADE land! :D

Christinas mamma Pat kom efter en stund och plockade upp mig och hon körde mig hem till dom i South Amboy/New Jersey.. Jag va ganska trött efter resan och kände mig ganska ofräsch så jag tog en dusch med detsamma som friskade upp ordentligt :D
Christina kom hem från jobbet runt 18tiden då hade Pat gett mig mat och vi hade tittat på TV en stund.
Christina och jag ville gå ut men Pat sa åt mig att åtminstone gå och vila medans Christina fräschade upp sig så det gjorde jag.. Sen är den kvällen svart för min del.. Vaknade till när någon kom in och släckte bordslampan men somnade om direkt :P Somande alltså ca 18.30 första kvällen :P

Vaknade runt 8 på morgonen dagen efter och kände mig riktigt utvilad :D
Pat var på jobbet men Christina hade ledigt så vi åt frukost (en varsin skål med Oh´s som är sjuukt goda flingor) och tog oss sen in till Manhattan :D Vi kom in till Manhattan vid typ 13 tiden och sen tog det oss 1 timme (!!!!!) för att leta upp en parkering innan vi gav upp och ställde oss i ett betalgarage.. FAAAN INTE LÄTT ATT HITTA PARKERING I PÅ MANHATTAN! :P

Vi var båda jättehungriga så vi bestämde oss för att äta lunch på en Indisk restarang. FY VAD GOTT!!! Och fan vad mätta vi blev kan jag säga!!!

Efter lunchen gick vi till Bryant Park och kollade på julmarknaden (eller ja kanske mellandagsmarknaden) Skiit mysigt! Det var fullt med bås och även en klassisk skridskobana :) Så mysigt att stå i Bryant Park mitt i vintern och veta att man är i New York och kolla på folket som åker skridskor :D                 
 




Vi gick sen och drack en starbucks och värmde upp oss på mitt favvostarbucks som har ett loft där man kan sitta och mysa :D



 Tisdagen spenderade vi i Jersey. Vi åkte först och åt lunch på ett ställe som heter Khona (?) Grill. Fan vilken god mat dom hade där!!! Jag åt en Turkeyburger och Christina åt något vegetariskt.. Christina brukar åka dit så hon "kände" servetrisen lite halvt. Christina berättade efter att vi hade pratat med servitrisen ett tag att jag är hennes vän från Sverige och servitrisen blev helt chockad.. Hon tyckte jag såg ut som att jag kom därifrån :D Jag blev så glad!!! Var tvungen att överbevisa henne genom att prata svenska :P
Efter Lunchen åkte vi till "Woodbridge mall" och shoppade :D Underbar mall asså! :D Där gick det åt en hel del pengar! Vi träffade även Christinas pappa där och han följde med oss runt. Han är supertrevlig precis som hennes mamma :D

Senare på kvällen åkte vi och köpte filmer och "Kettlecorn" (popcorn som är både salta och söta!) man tror inte att det är gott men det var jättegott! Vi kollade på The Hungover (FY VILKEN BRA FILM!!!!! :D ) och bara tog det lungt :D

På onsdagen skulle Christina jobba men under natten blev hon sjuk :( Hon blev typ förlamad på ena sidan av kroppen och hade SUPERONT i huvudet! Så hon stannade hemma från jobbet och jag åkte in till New York..Åkte först till "mina hoods" och åt en bagel på mitt favvobagelställe! Sen gick jag gatorna upp och ner och bara NJÖÖÖT av att vara där!
Nere i Meatpacking District!    (Gick bl.a runt nere i Meatpacking District! :D Gick självklart och kollade på DVF´s kontor som ligger i meatpacking i förhoppning om att springa på Whitney från "The City" eller typ Olivia Palermo :P )

Gick runt några timmar i Chinatown och kollade runt! Jag älskar Chinatown! Så mycket roliga saker att shoppa där!


När jag kom tillbaka till Jersey och hem till Christina var det middagstid och Pats kompis Amy kom över på middag :D Hon va verkligen skittrevlig och jättesnäll! Ville veta allt om Sverige (som jag inte kunde :P).. 
 När Amy sen åkte hem åkte jag och Christina till T.G.I fridays och träffade några av Christinas killkompisar. Skiiittrevligt verkligen!!! Blev bjudna på massa drinkar! Coolt att dom inte ens frågade mig efter leg :P Jag är ju faktiskt inte 21 än! :D

NYÅRSAFTON!!!: Jag soov länge medans Christina jobbade! Jag vaknade kanske vid 1 och gick då och satte mig i vardagsrummet med Pat. Vi kollade på massa kriminalserier (Pat är föredetta polis och fångvakt, så hon är jätteintresserad av sånt)... Hade även en liten "modevisning" för Pat för att komma fram till vad jag skulle ha på mig på nyårsfesten. Visade upp 4 olika uppsättningar och vi bestämde oss sen för en utav tröjorna jag köpte i Woodbridge mall :D
Christina kom hem från jobbet runt 6-tiden då vi åt middag och sen började fixa oss inför natten!
12slaget firade vi hemma med Pat och följde firandet på Times Square med Ryan Seacrest och massa artister. (Vi åkte själva inte in till Times Square och Manhattan för det var snöstorm och massa nya regler för att förebygga terrorism, dom hade bl.a 4000 poliser bara på Times Square!!) 
 
Ca kvart över 12 åkte vi till Newark med Christinas killkompisar. Där var vi på en stooor fest på en krog med HÖÖÖÖÖÖÖÖG musik, STARKA drinkar för en billig peng och MAAAAASSA folk! Vi hade verkligen SKIIITROLIGT!! NYÅRSFESTEN I NEWARK!


Det var verkligen en SKIIIIITROLIG fest vi var på! Ett helt lyckat nyårsfirande i Newark med underbara människor!!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Vi kom hem från festen ca kvart över 5 på morgonen och Christina skulle börja jobba kl 7! Fattar inte HUR men hon lyckades!!!!!! TUMMEN UPP FÖR HENNE! Men hon va ju väldigt packad när vi kom hem (hennes killkompis fick bära in henne från bilen och själv somnade jag mot ytterdörren medans dom letade efter nyckeln :P) så hon måste ha varit packad på jobbet :P

Jag vaknade ca halv 2 på dan och blev serverad frukost av Pat som en prinsessa :P
Pat och jag åkte sedan och gjorde lite ärenden :) Åkte bl.a till Walmart och köpte förvaringsboxar och lite annat smått och gott och va och lämnade av massa julsaker i deras "storage".
När Christina kom hem från jobbet åkte vi och köpte kinamat och sen åkte vi hem och kollade på "The Anchorman" eller ja, jag kollade medans Christina somnade i soffan :P Skiit rolig film! :D Efter filmen somnade även jag och sen väckte Pat oss när hon kom hem vid halv 2 på natten från en kompis så då gick vi och la oss..

Lördagen jobbade Christina och jag åkte in till New York TIDIGT! (det var ju min sista dag :( ) Jag va där halv 10 tror jag och gick runt massor!! Åkte självklart upp till "mina hoods" igen och åt en bagel på mitt favvoställe! :D 
 sen gick jag runt massa på Times Square och lite andra ställen innan jag tillslut åkte till Chinatown :D
När jag var i Chinatown köpte jag massor och prutade MASSOR!!!! Herregud vad duktig jag har blivit på att pruta!! Vissa saker fick jag ner till 1/3 av priset!!! :D

Kom tillbaka till Jersey runt samma tid som Christina slutade jobbet. Vi åt och började sen fixa oss för att åka tillbaka till New York för att se min favoritkomiker uppträda på Stand UP NY! Jag har sett honom förr och vi pratar på Twitter ibland :D Han sa att vi skulle vara där kl 8.00 (PM) för att få biljetter men när vi kom dit ca 2 minuter i så var det slutsålt :( Vi hade alltså kört hela vägen från Jersey och suttit i trafik, hittade en perfekt parkering efter bara 10 min och sen fick vi inte ens se honom uppträda :( Jag blev skitledsen! Vi bestämde oss för att dra till en klubb som Christina brukar vara på men när vi äntligen kom dit var det 1 och en halv timmes väntetid bara för att få sittplatser i baren!!! (Typiskt New York en lördagskväll!)
 Vi tog en pizzaslice på en liten Pizzeria och bestämde oss sen för att åka hem.... Det fick bli min sista kväll i New York!

Det var som vanligt en UNDERBAR resa och det var helt sjuukt UNDERBART att umgås med min käre vän Christina och hennes familj i en hel vecka!!!! <3<3<3 Saknar dom såååååå!!!!!!!! <3<3<3

SAKNAR NEW YORK VARJE SEKUND!!! MITT HJÄRTA SKRIKER EFTER NEW YORK OCH JAG HOPPAS JAG FÅR ÅKA TILLBAKA SNART OCH ATT JAG FÅR TILLSTÅND ATT FLYTTA DIT SNART!!!!

(PS. DEN HÄR RESAN TOG JAG FAKTISKT INTE SÅ MYCKET BILDER.. GILLAR INTE ATT SE UT SOM EN TURIST MED MIN KAMERA :P DET VAR JU FAKTISKT 5.E GÅNGEN JAG VAR DÄR! MEN JAG KOMMER LÄGGA UPP DOM BILDERNA JAG HAR PÅ FACEBOOK!)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

SAKNAR!!!!!!!!!!!

2010-02-08 @ 19:08:17
URL: http://sandblad.blogg.se/
Postat av: Palmira

Fuuuuuuuuck vad awesome :)

2010-02-14 @ 23:31:10
URL: http://metrobloggen.se/palmira
Postat av: Markus

Inte helt oväntat verkar du haft en supernice resa :D

2010-02-15 @ 15:32:08
Postat av: Victoria!

DET VAR HEEEELT UNDERBART MINA KÄRA VÄNNER! <3

JAG OCH MARCUS SKAKADE HAND PÅ ATT ÅKA I SEPTEMBER SÅ DETTA GÄLLER ER ALLA 3! DET ÄR BARA ATT HÄNKA PÅ!!! :D OM MARCUS NU KOMMER IHÅG DET? :P

2010-02-15 @ 17:10:50
URL: http://vickye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0