Matberoende!

Igår började jag med flytande kost inför min Gastrik bypass som jag ska göra den 22/7...

Måste dricka modifastsoppor 4 gånger om dagen och sen får jag dricka sammanlagt 2 liter kaffe, te och vatten.

Dom här första 2 dagarna har gått bra men det är väldigt jobbigt!
Jag har insett att jag måste ha varit matberoende innan, jag menar träffar man kompisar så tar man en fika, man går till kylskåpet och kollar efter godsaker och jag har även insett att jag alltid planerade nästa snacks eller måltid i huvdet..

Eftersom att jag bor hemma så har det alltid funnits ett fullt kylskåp med massa gott...

Idag är det ju VM finalen i fotboll så min familj ska käka Pizza och dricka öl till matchen... Jag själv ska ta mig en Modifastsoppa med smak av potatis och purjolök, kul! Men jag tänkte att när dom åker för att köpa Pizzan då går jag ut på en långpromenad så hinner dom käka upp och lukten hinner försvinna ur huset.

Jag vet att det kommer vara värt det i slutändan så därför håller jag mig borta från frestelserna..

Försöker tänka på mitt New York för det är dit jag ska i slutändan! Håller ögonen på målet och skiter i resten!


Jag ska kämpa vidare nu!


Kommentarer
Postat av: Markus

Go for it!

2010-07-11 @ 20:17:51
Postat av: Monica

Du är så jäkla bra! Kommer gå kalasbra och du ska se att snart är du framme vid målet! ;-)

2010-07-11 @ 21:25:29
URL: http://mogika.blogg.se/
Postat av: Anonym

Thanks for the support :) <3

2010-07-12 @ 00:06:12
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Sofie

Min kompis gjorde också gastrik bypass för inte så länge sen och det var den bästa hon gjort i sitt liv.

Det gäller bara att försöka hålla vikten också.

Själv har jag gått ner sex kilo utan operation eller bantning.

2010-07-13 @ 14:46:15
Postat av: Therese 23 år och mamma till Alicia

Åh så spännande att det snart är dags för din operation. Du ska se att allt kommer gå jätte bra!

Jag ska hälsa Lycka till från min kära sambo som har gjort operationen. Han hälsar att allt kommer att gå jätte bra och du kommer tycka att allt var värt det! :)

Vi hejar på dig gumman..

Puss och Kram! Från f.d grannen i kästa ;)

2010-07-13 @ 22:37:01
URL: http://youremyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0