Nationaldagen igår, märkte inte ens av det :S

Vi i sverige är så jäkla trista tycker jag!

Vi vågar inte stå för att vi är stolta över vårat land! Vi får inte ens sjunga våran nationalsång utan att bli kallade rasister..... (eller vara rädd att bli kallad rasist...) Alla länder och alla människor sjunger väl sitt egna lands nationalsång?! Att man är stolt över sitt egna land har ju ingenting med att vara rasist och göra! Därför är jag inte stolt över mitt egna land, vi är för det mesta så blyga och tillbakadragna. Ingen får ha en åsikt! (eller vågar ha en åsikt)

I norge firar dom 17e maj med buller och bång! Samma sak i U.S.A, där har dom fyrverkerier och firar hela dagen! inte blir väl dom kallade rasister för det?!?! Snarare stolta medborgare!

Igår var det ju Sveriges nationaldag och jag märkte inte ens av det....... Hörde ingenting på radio och såg ingenting på TV om det! Trist!

Shup shup


Kommentarer
Postat av: Therese-mamma till Alicia

Håller helt och hållet med dig!

Här i Sverige är alla så tillbakadragna, jag menar. Det här är vårt land och vi ska kunna visa oss stolta för det och kunna sjunga vår egen nationalsång, det är sjukt hur man kan bli kallad rasist för det?!

Hoppas du mår bra?

Brukar titta in lite då och då på din blogg ;)

Ska bli bättre på att kommentera!



Sköt om dig!

Kram från din f.d granne ;)

2010-06-07 @ 20:43:07
URL: http://youremyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0