In the city of my dreams!

Here I am, in New York city, the city of my dreams <3

Jag är verkligen här! Shit alltså!
Anna och jag flyttade in i våran lägenhet i fredags och jag gillar den jättemycket!:) Den ligger bra till (6 stationer med tunnelbanan till grand central station, vilket tar typ 10 minuter)
Visst är den liten och "använd" men den är perfekt för oss!

I fredags bjöd vi hit Jordan och Ruket på lite vin och middag... Mycket trevligt :D
I lördags åkte vi till Harlem och handlade massa mat och basvarot på Target.. Shit vad mycket vi handlade och det var typ omöjligt att få en taxi där så vi höll på att kollapsa både för att det var tungt och för att vi var trötta. Lördagskvällen spenderade vi på Roxy´s (på Times square där Anna bjöd mig på välkomstmiddag) , sen fastnade vi på Times Square för att vi pratade med en sån här som säljer biljetter till comedy shows..Han heter Zach och ärjättetrevlig:)  Vi pratademed honom i typ 40 minuteroch detslutademed att han mötte upp oss senare på kvällen. Vi hade jättetrevligt och även min vän Christina var med! <3

I söndags var jag och Zach på "The Met" (Metropolitan museum of art) vilket var jättetrevligt!
Efter museet skulle Zach jobba så jag tog en promenad genom Central park (i vårsolen) och sen gick jag till Times square för att shoppa med Ruket på Forever 21:) Efter det tog vi en fika och sen gick vi vidare till HM.... Jag kom hem typ 20.45 efter en låång dag och hade sååå ont i fötterna så jag fixade middag, duschade och sen läste jag i min bok medans jag drack lite te och sen somnade jag :)

Anna har nightclass idag så jag är ensam hemma och ska nu ut för en promenad/joggingtur i central park innan jag ska hem och städa, äta middag och sen sova och ladda för första riktiga skoldagen (idag hade vi bara orientation vilket var mycket inpirerande och trevligt faktiskt)


Förresten så fungerar det inte att koppla upp mig på nätet på min dator så jag lånar nu Annas (därför kan jag inte lägga upp så mycket bilder nu), vet ite om jag måste köpa en ny dator eller om jag kan fixa det... :/

Men vi hörs! Måste ut innan det blir mörkt i parken!


<3 Manhattan <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0