Nu skriver jag ÄNTLIGEN om New York resan!

Okej nu ska jag äntligen skriva om New York!!! New York var som vanligt alldeles, alldeles UNDEERBART!!! Saknar New York helt OTROLIGT MYCKET!!! :( 22/4 Efter många timmars resa kom vi ÄNTLIGEN fram till New York! Efter den alla tullar och passkontroller kom vi ut och det första jag fick syn på var en Starbucks! Köpte en caramel frappochino till mig och Ullis och NJÖT av den som bara 17 medans vi åkte till Hotel Pennsylvania (33 & 7th!). Vårt första rum hade svarta hårstrån i duschen, blod smetat på väggen, smutsigt golv, smutsiga speglar och ett farligt eluttag så Ullis ringde ett samtal och vi fick nytt rum som var mindre men fräschare! Tack Ullis! (Very gärna! ;) Vi hoppade in i duschen och snyggade till oss och sen gick vi ut för att får i oss mat! Jag föreslog att vi inte skulle gå så lång eftersom att vi hade rest hela dagen och att det var bättre att ta oss hem i tid sova och börja fräscha och utvilade dag 2 istället så jag tog med mig tjejerna till Planet Hollywood på Times Square där vi år oss mätta och belåtna och sen började vi ta oss hem igen! (När jag var i New York själv 2007 gick jag på Grand Central station och passerade ett band som spelade cool musik med trumpeter, tromboner, trummor och massa andra instrument så jag stannade och lyssnade ett tag. Jag föll direkt för dom för det var unga snygga killar kanske 15 stycken (åldern på dom var mellan typ 18 och 40). Sjukt sexiga! När dom hade spelat klart sålde dom skivor som dom spelat in och jag köpte 1 direkt! När jag senare kom hem till Sverige ångrade jag att jag bara köpte 1 skiva så jag försökte få tag på dom men hittade dom ingenstans :( ) När vi var på väg hem från Planet Hollywood hörde jag musik och  håret reste sig på både armar och i nacke och jag utbrast: Det är mina killar! När vi kom fram såg jag att det var dom! Jag blev SUPERGLAD och efter låten köpte jag 2 nya skivor!! Pratade med några av killarna och berättade för dom och dom sa att jag hade tur för dagen efter skulle dom vidare på turné! Vilken tur man kan ha!!!!! :D (Bara några utav killarna!)

23/4 Vi gick upp runt 9 (vilket jag tyckte var supersent :P) Sen efter frukosten som vi åt på Bread Factory café tog vi oss till Chinatown där vi shoppade som bara den! Jag ÄLSKAR Chinatown!!!!! På vägen hem gick vi till en spritaffär där jag vet att jag kan handla utan att dom frågar efter leg så köpte jag 3 vinflaskor och sen tog vi oss till hotellet :D På kvällen gick vi på Stand up. FAAAN VAD UNDERBART KUL DET VAR!!! Jag skrattade som in i HELVETE! Min favoritkomiker under kvällen heter Rick Younger! Han var UNDERBART rolig!!!!! Han är faktiskt även sångare och skådespelare som spelar in en film med Rachel McAdams nu! Vi snackar lite ibland över nätet faktiskt! (Gå in på Youtub och sök på Rick Younger och kolla på videon ”Rick Younger live at Caroline´s!) Drinkarna var typ 10 clers drinkar och kostade innan och under showen 6 dollar men efter showen kostade dom bara 2(!!!!!!) dollar! Jag drack MASSOR!!!! Medans Ullis och Anne var ute och rökte pratade jag med bartendern som var jättetrevlig. Jag berättade om min passion för New York och vi pratade massor. Efter ett tag gav hon mig en drink och sa”Den här bjuder jag på eftersom du älskar New York lika mycket som jag gör!” Så snällt och jag blev bara ännu mer packad! Efter showen och drinkarna hade Christina slutat jobbet så hon kom och hämtade oss med sin bil på Comedyklubben! :D Hon gav mig den sötaste lilla nallen och en jättegulligt kort eftersom att kl precis hade slagit över till min födelsedag! :D
 Vi poppade med HÖG musik och körde till hotellet där vi drack en flaska vin och umgicks :D Senare blev jag och Christina hungriga men Ullis och Anne ville sova så Christina tog med mig och bjöd mig på en Koreansk restaurang (ja i staden som aldrig sover är vissa restauranger öppna så sent :D) och vi satt och pratade massor! Vid kvart i 4 kom jag tillbaka till hotellrummet där Anne och Ullis sov som stockar så dom hörde inte ens att jag kom hem :P

24/4 Min födelsedag!!! Vaknade upp som 20åring vid halv 9! Vi tog oss till 89 and lexington ave där mitt bagelcafé ligger (mitt säger jag bara för att när jag var där själv en månad åt jag där varje morgon) så jag fick börja min födelsedag med min favoritbagel!! Efter frukosten visade jag tjejerna vart jag bodde under månaden och sen gick vi till mitt lilla supermarket och köpte fika som vi hade picknick med på ”the great lawn” i Central Park!  SÅ UNDERBART vackert!!!!  Efter picknicken tog vi oss till midtown och tog en tourbuss neråt och fick se Wallstreet, Soho, Frihetsgudinnan, Ground Zero, Flatiron Building och mycket annat. På vägen tillbaka fastnade vi i eftermiddagstrafiken i Soho/The Village mm så det blev lite stressigt men vi hann tillbaka till hotellet där vi duschade och fixade oss innan det var dags för min födelsedagsmiddag som jag hade bokat på Ruby Thuesday  Till middagen kom även en ”mailkompis” till mig som heter Linda som är svensk men bor i New York. Det var första gången vi träffades så det var trevligt :D Efter middagen var vi skitmätta så vi tog en promenad runt Times Square och 6th avenue innan vi gick till hotellet och drack en flaska vin. Efter vinflaskan ville jag ut igen men Ullis och Anne ville sova så jag tog en promenad ensam. Snackade med trevliga människor, åt nattamat på McDonald´s fönstershoppade och pratade med ännu mer trevligt folk :D Vid typ kvart över 3 kom jag tillbaka till hotellet! (Måste bara berätta om min otroligt gulliga familj som till min födelsedag skickade blommor till restaurangen som vi åt min födelsedagsmiddag på! Helt otroligt gulliga!!!! fan vad jag älskar dom!!! <3!!!!)

25/4 Vi åkte en tourbus igen men den här gången gick bussen runt i midtown så vi såg mer Central Park, Rockefeller Center, Times Square, New York City library (utanför såg vi en brud med massa tärnor, dom skulle alltså gifta sig i biblioteket!!!! SÅ SEX AND THE CITY!!!!!)
26/4 På söndagen åkte vi till Chinatown och shoppade det slutgiltiga innan vi tog en promenad över Brooklyn Bridge. Det var ca 30 grader och strålande sol när vi gick över så vi brände oss på axlar och lite i ansiktet men det var så otroligt vackert tycker jag så jag brydde mig inte!:D När vi gick av bron tänkte vi att vi skulle ta en taxi till restaurangen där vi skulle möta min kompis Christina (i brooklyn alltså!) så vi vinkade in en taxi som vanligt och hoppar in. Vi hann inte komma längre än en meter innan vi blev stoppade av en kvinnlig stor BROOKLYN polis (en riktig Brooklyn-bitch!) Hon skrek till taxichauffören ”Visa ditt körkort och din licens” samtidigt började ett Brooklyngäng skrika på oss på andra sidan taxin och jag var övertygad om att det skulle bli våran död! Livrädda satt vi tre bak i bilen lyssnade på gänget som hade börjat bråka med våran taxichafför och polisen som gav oss en utskällning för att vi hade stoppat taxin precis vid avfarten av bron :O Herregud vad rädd jag var! Våran taxichafför slapp (efter många om och men) böter och vi fick åka iväg. *PUST* Tillslut kom vi fram till restaurangen som var en thailändsk restaurang som hette JOYA och vi hade en jättetrevlig och god middag med Christina och hennes kompisar! Efter middagen frågade ena tjejen (Desirea) när vi skulle åka tillbaka till Sverige och jag svarade imorgon. Hon bestämde att vi skulle göra något riktigt kul våran sista kväll så tjejerna tog med oss till Staten Island där vi köpte vin som vi hällde i muggar så det såg ut som typ läsk och sen gick vi på ”The Staten Island ferry” som tog oss förbi Frihetsgudinnan och till Manhattan. Desireas man jobbar på färjan så han tog med oss upp till Kaptenen där vi fick kolla på alla radar och allt som han andvänder. SÅ kul! Verkligen V.I.P behandling :D Sen åkte vi tillbaka till Staten Island där vi hamnade på en bar som även dom hade STARKA och BILLIGA drinkar så jag hann bli ganska salongsberusad och lite till :P Efter det körde Christina oss tillbaka till Manhattan och till hotellet.

27/4 Hemresan påbörjades  Vi åkte ut till flygplatsen lite väl mycket för tidigt så vi fick slå ihjäl några timmar där men men… På planet mellan New York och Amsterdam fick Ullis sitta 10 rader framför mig och Anne en rad bakom :S Men det gick bra för vi sov hela resan! I Amsterdam hade vi 55 miunter på oss innan flyget hem skulle gå så vi skyndade oss. Självklart hamnade vi i en SJUKT lång kö och en SJUKT långsam kontrollant satt i passkontrollbåset! Tiden gick och vi hade tillslut bara 10 minuter kvar. När jag stod där i kön stressad som ett får stod jag och smsade och när jag sen äntligen kom fram till kontrollanten och skulle gå igenom ”röntgen” så la jag snabbt ner mobilen i BH:n så det pep om mig… Kontrollanten bad mig tömma mina fickor och jag sa att allt var tomt men sen kommer jag ju på mobilen så jag tar ut den. Då pep jag inte mer men bara för det var en vakt tvungen att gå igenom min väska så han häller ut allt och kollar igenom den grundligt. När han var klar var det 5 minuter kvar innan planet skulle gå!! Vi började springa fast jag hade helt fel skor på mig så dom flög av hela tiden! Jag kolla klockan och det är 3 minuter kvar!!! Anne och Ullis var långt framför mig och jag tappade skorna minst 3 gånger! Tillslut kom vi fram och dom sa att vi hade tur som fan!! Vi hann med planet och därmed tog resan slut!! Vill tacka Ullis och Anne som följde med och firade min 20årsdag med mig i min ÄLSKADE stad! Vi hade mycket olika åsikter men det måste man ha ibland! Jag hade en underbar resa!! <3