Sista dagen pa Aquavit och sista dagen i New York :(

Jaa, igar var det fredag och det var sista dagen pa Aquavit for min del :( Aquavit har varit underbart kul att vara pa och jag har lart mig mycket!!!!!  Manniskorna pa Aquavit har varit sa snalla och dom ar underbara!!! Dom senaste 10 dagarna har vi jobbat ca 10-14 timmar varje dag, det ar jag lixom inte van vid sa nu har jag lart mig det ocksa :) Sista dagen, vi stog och "clenade" Gravlax heeeela dagen (Det behovs mycket gravlax till julbordet!!!!!!) nar vi var klara med det skivade vi gravlaxen, sen var det dags for att dicea herring sen var vi klara for dagen, min sista dag :(
Men jag stannade kvar och jobbade med annat! sammanlagt jobbade jag 15 timmar  :P nar jag kom hem var jag extremt trott sa jag stallde klockan och somnade sen pa 2 sekunder!

Klockan ringde kl 9 idag men jag vagrade ga upp da sa jag snozade till kl kvart over 10 :P Gick upp och duschade och tog mig sen ut pa stan! Jag borjade pa vid times square, gick till Manhattan mall och kopte lite saker sen Victoria's secret, nar jag gick tillbaka till Times Squaresag jag varsta folkmassan som stod och tog kort pa nanting innanfor Good morning America studion. Kollade dit och sag en gubbe som jag inte vet vem det var satt i en soffa och alla tog kort med honom :S Horde att det tydligen var nagon fran tv serien Law and order. Ice T heter han och ar tydligen skadespelare :P Gick ju sjalvklart in och tog en bild med honom :P 20 minuter senare kom bilden upp pa storbildstv pa Times square :D Fett coolt ju :D Gick till Aquavit for att hamta menyer och saga hej da till alla och sen tog jag the subway till canal street (chinatown) for att leta efter en billig resvaska ( min gamla far jag inte plats med allt i sa jag behover 2 :P ) Gick runt dar ett tag och sen kom jag in i en mork park heeelt utanfor allt annat och det fanns inte en manniska i narheten! Faan vad laskigt det var!! kom ut uskadd och gick vidare. Efter lang tids letande efter vaska blev jag sur och gick till forsta stalle jag hittade! dar fanns en billig och stor vaska :D tog tunnelbanan till fel stalle men hittade snabbt ratt igen. Kom hit till internetcafet och kom pa att jag inte har atit nagot sen kl 11 i morse :P Maste ga ivag och ata nu innan jag drar hem och packar. Imorrn aker jag hem :) :( Vill men vill INTE :( Det ar saaaaaaaaa underbart har men jag vill traffa alla mina nara och kara. Tack alla new yorker och tack Aquavit! Vi ses snart igen forhoppningsvis!!!!!!!!

Ska dra och ata nu! Puss

Ps. maste beratta om en as kul sak jag sag pa grand central for nagra dagar sen. Ett gang killar star och having ett dancebattle och gor grymma saker, sa kommer en Sik i kanske 50 ars aldern och bestammer sig for att vara med sa han staller sag i ringen och alla borjar klappa och sen borjar han kora ROBOTEN! hahahahahahahahahahahahaha faaaaaaaan vad jag garvade!!! Det var sa kul!!!!!!!!!!!! hahahahahahahahaha
aja ska dra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0