Första dagen i köket!

Kom till jobbet stressad som ett as pga bussar som inte gick i tid och kom på att jag måste ju fan hinna stryka min skjorta! Sprang in i tvättstugan och skräms av att chefen står där inne och stryker. Svetten rann och jag svor för mig själv att hon skulle skynda på! Tydligen hade hon all tid i världen för hon stog och prata på med mig och strök i snigelfart. När hon äntligen var klar och skulle gå ut sa hon: Förresten, jag hörde att du rockade igår när du lärde dig pommes fritsen! Dom pratade om dig hela eftermiggaden igår :) (Fatta, jag rockar :P) Blev superglad och stog och log hela stryktiden sen sprang jag in i omklädningsrummet och bytte om till arbetskläderna. Innan jag skulle springa in och jobba kom jag på att jag var tvungen att stänga av mobilen. När jag tar upp mobilen slänger jag en blick mot klockan och ser att den är 10 i 11. Hade ju inte behövt stressa ett dugg, började ju inte förrens 11!! (lite irriterande!!)Fick träffa min handledare och hon började gå igenom hur man gör hamburgare, cheeseburgare och Big mac och efter ett tag fick jag vara ansvarig för dom. Det är jätte roligt att göra dom bara det att man måste komma ihåg att göra allt i rätt ording och även om man inte tror det så är det många moment! Alla på min McDonald´s är verkligen jätte trevliga och snälla! Jag har inte hittat en ända som jag inte tycker om! Nu har jag jobbat i köket tre dagar och det är verkligen jätte roligt! En kille som jobbar med mig i köket sa att när man är riktigt duktig då hinner man dressa en hel Big Mac bricka innan locket över köttet går upp, så senast jag jobbade  (tredje gången alltså) tänkte jag att jag fan ska klara det!Jag la på köttet, drog ner locket och började dressa snabbt som bara faan! När jag är klar vänder jag mig om och kollar hur det har gått. Locket ligger kvar och på klockan står det att det är 2 sekunder kvar!!!! Jag blev så glad så jag skrek: Yes! MIn chef som stog brevid mig frågade vad som hade hänt och jag berättade att jag klarade att dressa Big Mac brickan innan locket över köttet gick upp. Hon sa: är det sant?!?! Linnéa, Linnéa kom hit! Vitoria klarade att dressa Big Mac brickan innan locket gick upp! Är det sant?!?!, sa Linnéa. En tjej kom från sin rast och frågade om det var sant. haha det var roligt som faan :DImorgon ska jag jobba igen och det ska bli roligt :D Faan nu kom jag på att jag måste tvätta min arbetsskjorta! G2G (Got To Go) Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0