haha förstör allt med mina magic hands!!!

Hejsan svejsan allihopa!!!


Idag ska jag åka och träffa Nathalie och min otroligt söta gudson Nikolai :) Ska bara skriva lite, duscha och sen åka! :D

Igår hade vi restaurang i skolan som vi har varje måndag och tisdag och det var jättekul som vanligt. Vi börjar 8 (om vi inte "flexar" till kvart över ;D ) och sen lagar vi mat till halv 12 då vi öppnar restaurangen och gästerna kommer och sen lägger vi upp det på fina tallrikar och på alla möjliga konstnärliga sätt och sen serverar serveringsklassen det til gästerna :) ( haha som om ni inte vet hur det går till på en restaurang :P) Sen slutar vi runt 2- halv 3 efter städning och allt! Vi har jättegod mat och vi har så jävla kul hela dagen!!! Igår fick jag hjälpa Andreas att tända på när han skulle flambera bananer som han serverade med vaniljglass (GOTT) Faan vad det brann i den där stekpannan :)
 
hahahah Emelie och jag skulle göra örtsmör och använde därför den lilla vispmaskinen i bageriet, vi satte på på högsta läget så hela maskinen  hoppade och sen gick vi därifrån. (förresten, den stog på en bänk och hoppade) När jag sen kom in i bageriet igen ser jag precis vad som skulle hända men allt gick för fort så jag han inte stoppa det, med VÄRSTA braket hoppar maskinen rakt ner i golvet!!! Faaan vad jag skrattade tills vår tyska kökslärare Heinz (världens bästa, roligaste och snällaste lärare) kom in och skrek :P hahahahhaha

Lite senare på dagen kom  Heinz in igen och kollade på våran ugn och såg att graderna stog på Farenheit och inte celcius. Ingen av lärarna kunde fixa det och ingen fattade vad vi hade tryckt på, men tillslut fixade mästaren Heinz det :) När jag sen skulle diska skulle jag använda den lilla diskmaskinen som vi har i köket så jag gick dit och stoppade in min disk och stängde luckan, frågade sen Heinz vad jag skulle trycka på och han sa att han skulle sätta på den för att jag inte skulle förstöra något så han kom och tryckte på knappen och vafan händer?!?!? Den startar självklart inte :P haha jag hade redan gett den en förbannelse med mina magic hands :P ahaha "Vafan har du tryckt på" frågade Heinz med sin brytning på tyska :P hahah Jag hade ju inte tryckt på någonting så vi båda skrattade och sen lagade han den efter typ 10 minuters undrande vad som hade hänt (tur för mig det) haha 3 maskiner på en dag :P hahahahah faan vad roligt jag hade! Tur att alla gick att fixa!! Annars hade jag nog inte haft så kul :P


Jaha nu ringde nathalie och sa att hon inte kunde träffas idag :( 

Saknar dom sååå mycket!!!! Har inte träffat dom på typ 1 månad tyvärr :( om inte längre!! :( Aja, jag är ju ledig varje onsdag så vi får väl ses nästa onsdag eftersom att jag jobbar hela helgen :(

I måndags hade vi också kök och vi hade as kul som vanligt!! Vi slutade typ vid 14 tiden och jag skulle jobba på kvällen men var inte säker på om jag började kl 16 eller 17 så jag åkte in direkt efter skolan. När jag kom till jobbet fick jag veta att jag inte skulle börja förrens kl  18!!! Åh, irri!! Hade hunnit åka hem efter skolan!!! Skiftledaren sa att jag kunde få börja kl 17 iallafall så det var ju skönt! Jag lämnade lite grejer på jobbet och sen gick jag ut på stan. Köpte ett rouge på Åhlens och sen gick jag till min gamla praktik som ligger på sturegatan (jobbar på östermalmstorg så det är ju inte långt) det var jättekul att träffa alla på praktiken igen! Dom är ju så gulliga och trevliga där! (iallafall mot mig :P ) sen gick jag tillbaka till jobbet och på vägen dit hittade jag en "The phone house" och kom på att mina hörlurar till mobilen glappar och hoppar ur när jag tex sitter på tåget så helt plötsligt spelas nån Kisslåt (jaa jag har börjat lyssna på Kiss nu på senaste tiden eftersom att jag älskar Gene Simmons program på tv400 på måndagar kl 8! Faan vad Kiss är bra måste jag säga!! Var lite för ung för sån musik när Kiss gjorde en comeback nångång på 90- talet, då lyssnade jag faktiskt på Spice Girls :P )  på högsta volym och alla blir skitskraja. Så jag gick in på The phone house och köpte ett par hörlurar som jag nu ÄLSKAR!! Dom är såå jävla bra!! Ljudet går rakt in i trummhinnan så det är skitbra att lyssna på Kiss på högsta volym! :) I går kväll gick jag och la mig i sängen vid 23 och det fanns ingenting på tv förrens 23:25 när Seinfeld börjar så jag la mig med hörlurarna och lyssnade på Kiss! Somnade på en gång och vaknade 23:17 av att jag fick sms av Emma om våran studentskiva. Gick då och borstade tänderna och sen somnade jag på en gång när jag kom tillbaka till min säng :) För det första är 23:17 tidigt för att jag ska sova, för det andra är jag ledig idag så då är 23:17 ännu tidigare för mig att sova (när jag är ledig går jag alltid och lägger mig typ vid 2-3 och sover fram till 12 istället) men jag kan inte säga att det inte var skönt för det var helt himelsk att lixom somna före halv 12!!! Nä nu ska jag nog gå och ha konsert i duschen eller nått :P haha! Det blir nog som vanligt låtarna till filmen Hairspray (min absoluta favoritfilm) som blir sjungna :P har ingen Kisskiva så därför kan jag inte ha en Kisskonsert :(

Ska åka och fixa mitt cp-internet sen och sen kanske jag åker till Marcus och spelar Risk (nått spel som dom har börjat spela och tydligen är skitkul :S) med Anne, Emelie, Ullis och Marcus! Mina söta klasskompisar :D (Puss på er!!!!) Jusste, duschen var det!!

Puss och snusk!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0