Sega jag!

Haha, jag är så seg på att skriva nu igen. Ibland kommer jag lixom inte på nånting och sen glömmer jag bort bloggen för några dagar :P

Jaha, vad har hänt i mitt liv den senaste veckan då?!? *Thinking*
Jo, jag har haft mitt första bråk med 2 utav mina klasskompisar :( Ska berätta hela historien: Som ni vet så blev jag utslängd från Viperrrom för 2 veckor sen :P Emelie, Anne och jag tänkte att vi skulle tillbaka dit förra veckan men när vi ska visa legget för att bli insläppta säger vakten: Jag kan tyvärr inte släppa in dig ikväll, jag blev lite paff och frågade varför och han svarade: Jag kommer ihåg vad som hände förra veckan så jag måste be dig att gå åt sidan så jag kan släppa in alla andra :S Crazy dude tänkte jag och gick åt sidan. Vänder mig om och ser att Anne och Emelie gick in ändå och jag blev skitsur. Anne ringde mig och frågade om det var okej att dom gick in och jag mumlade ja ( ville ju inte säga till dom: Nej ni får inte gå in utan jag vill att vi alla åker hem) Gick till tunnelbanan för att åka hem och står typ påväg att gråta aldeles ensam på stationen och märkte att jag för första gången på 3 år är riktigt skitsur på Anne och Emelie. När vi sen kom tillbaka till skolan på måndag morgon kände jag, jag kommer faan inte prata med dom förrens dom ber om ursäkt. Hela veckan höll jag mig ( fast faan vad svårt det var, ville ju prata med dom om allt som vi brukar!!!!!!!) I fredags kom dom fram till mig och frågade om vi kunde prata så vi gick iväg och förklarade allt för varandra och allt slutade typ 2 minuter senare med en gruppkram och skratt ( boy, was that nice or what?!?!?) Sen gick vi in i skolans restaurang (restaurangen som vi har i skolan där vi kockelever lagar mat och vem som helst kan boka bord för att komma och äta i och få bordsservering och as god man, ja iallafall när min klass lagar mat :P Hahah) och åt lunch. Förrätten kunde jag inte svälja för jag gillar inte parmaskinka som den bestod av men Marcus åt glatt upp både min och hans egna :P Sen kom varmrätten som var Biffstroganoff för mig, Anne och Ullis och nån smördegsinbakad fisk för Marcus. Jättegott var det :D  Efterrätten kom (efter lång väntan och en arg Ullis som skrek: Kan vi få vårat te nu och lät som en riktig satkärring! Hahah faan vad vi skrattade!!! 


Jobbade 16-20 (faan vilken bebistid) på fredag kväll och sen duschade jag på jobbet och tog mig ner till Hötorget där jag mötte Marcus och Emelie för att gå på bio :) Vi såg den Oscarsnominerade filmen Juno! Den var jättebra och vi hade jätteroligt åt killen som satt bakom och garvade när ingen annan garvade :P hahahah
 Var hemma från bion vid 00tiden och gick genast och la mig i min säng och kollade på tv till typ 2-3 nånting.

På lördagmorgon gick jag upp kl 7 för att ta mig till jobbet. Jobbade 10-17 och tog mig sen hem snabbt som faan för att duscha och fixa mig innan kvällens party! Tog 9 tåget in till stan och gick till Viperrrom (jaa den här gången fick jag komma in!!! JIPPI :P)  Vi dansade och drack men spriten bet inte på mig eftersom att jag var så trött så 3 glas vin och 5 cider gjorde mig inte full utan bara lite crazy i huvudet (läs om min taxiberättelse nedanför så fattar ni vad jag menar med crazy :P). men men, vi dansade som maniacs och hade så kul! Träffade en gammal klasskompis (Hampus) och en kille som jag gick i samma skola som i typ hela grundskolan (Nicky) jättekul var det!

Syrran var också ute med sina kompisar igår så vi bestämde att vi skulle åka hem tillsammans!  Hon skickade meddelande om att hennes mobil var död så när jag skulle åka hem skulle jag skicka sms till hennes kompis så vi kunde bestämma tid och plats när vi skulle hem. Vid halv 3 tiden började vi höras av. Hon skrev att hon vägrade åka nattbuss hem och ville att vi skulle ta en taxi men jag vägrar lägga pengar på taxi (tar konsekvenserna av att vara ute och åker nattbussen) så hon skrev att jag istället skulle gå av när mina kompisar går av nattbussen (i huddinge centrum) så skulle hennes taxi hämta upp mig där (för det är en bra bit från nattbussen hem till oss) men, jag han somna på nattbussen innan jag läste det och såg det inte förrens jag gick av bussen där jag brukar! Hon hade ju inget batteri på sin mobil så jag kunde inte meddela henne om att jag snart var hemma och visste att hon skulle sitta i taxin i centrum och vänta på mig. Därför gick jag och satte mig på en mur och ringde till Taxi Stockholm eftersom att jag vet att hon bara åker med Taxi stockholm och inget annat taxibolag. Jag kom fram och fick prata med nån tjej där och sa: Hej, min syster är påväg till huddinge från stan och tror att hon ska hämta mig i centrum men grejen är den att jag har åkt förbi centrum och är nästan hemma och hon har inget batteri på sin mobil så jag han inte få tag på henne och säga det till henne. Kan du se nån bil som är påväg till huddinge och kanske bopa ut på era radior att dom inte ska hämta upp någon lillasyster i huddinge centrum. hon kopplade mig vidare till ledningsgruppen och jag berättade samma sak där. hon skrattade och sa att hon tyvärr inte kunde hjälpa mig.  La på och satt kvar på muren en stund. Precis då ringer syrran från taxichafförens mobil och frågar vart jag var. jag sa att jag snart va hemma och att dom skulle komma hem! Allt hade löst sig och det var bara att hoppa i säng :D kl var då kvart över 4! Nice nice!

Blev väckt av hundarna mina kl 9 pch gick ut med dom på en sväng. gick självklart och la mig när jag kom in igen och vaknade av att syrran kom in och sa att frukosten va klar vid 12 :D Åt frukost med familjen och sen gick jag och la mig en stund igen och kollade på Biggest loser finale! Sen stängde jag in mig i badrummet och sjöng till hela HAIRSPRAY (the soundtrack) skivan framför spegeln. That´s just who i am:P Det är sånt jävla bra ljud i badrummet så man sjunger så fint där :P När skivan va slut satte jag på den igen och la ansiktsmask och sen hoppade jag in i duschen ( jag sjunger typ alltid i duschen med cdspelaren på. oftast blir det HAIRSPRAYskivan!! Jag drar ner duschmunstycket så det är i min höjd och så låtsas jag att det är min mikrofon och jag har konsert där inne) haha! You are never to old to play!!!! :D som sagt, that´s just who i am!! :P

Åt en supergod middag och sen har jag kollat på Miami Ink (faan vad jag vill tatuera mig där) och suttit vid datorn hela kvällen. nu ska jag nog gå och kolla tv och dricka en kopp ChaiTe! Gott gott :D

Puss i en påse!!!

Ha en bra vecka allihopa :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0