Gott och blandat!

Kl ringde kl 8 i morse men jag gjorde som vanligt, jag tryckte på Snooze och när jag hade tryckt på snooze för andra gången och kl var kvart över ringde hemtelefonen. Mamma svarade och jag fattade fort att det var min chef Tarja som ringde. Mamma och Tarja pratade typ 2 minuter och sen kom mamma in till mig och berättade att Tarja bara hade ringt för att säga att jag kunde vara ledig idag pga vädret, ingen är ju ute och golfar i ösregn lixom! Jag stängde fort av väckarklockan och vände mig om in mot väggen och somnade om, SÅÅÅÅÅ SKÖNT!!!! :D

Mamma kom in vid ca 10 tiden och sa att frukosten var klar så jag gick upp och åt frukost och sen började vi "fixa" oss för att åka iväg till Huddinge Centrum för lite "shopping". Vi var på banken, HM, sen gick mamma till apoteket medans jag sa att jag skulle kolla på en sak och gick iväg för att kolla present till henne. Fan mammor är inte lätt att köpa present till! Asså vi har en present som hon ska få men jag ville ge något från bara mig också!  Kollade på guldfynd efter en berlock som hon kan sätta på sitt armband men dom som jag tyckte såg intressanta ut jag få avboka New York resan för så det kändes lite onödigt :P Sen gick jag till akademibokhandel (ja, visst det är inte så jävla kul att köpa en bok till henne för det får hon typ alltid, men jag gick iallafall in för att kolla!) och kollade efter böcker om Taxar (hon hade en tax när hon var liten och hon har ju en nu och dessutom så älskar hon taxar så...) men en sån bok fanns inte. Mamma ÄLSKAR att laga mat(och hon gör det JÄVLIGT bra! Tror brorsan och jag fick intresset från henne!) och dessutom älskar hon medelhavsmat så jag köpte en kockbok med mat från medelhavet så hon kan läsa och inspireras, så lagar hon god medelhavsmat till oss sen också :D

När vi kom hem från Huddinge Centrum lagade vi middag och sen börjde jag baka morotskaka :) Jag ÄLSKAR morotskaka men har aldrig gjort någon egen så idag var min debut! På toppen la jag lite jordgubbar också så ser det mer ut som en tårta så ska vi väcka mamma med den imorgon :D


Idag blev även Palmiras studentpresent "klar"! Nu är allting fixat med den och jag längtar verkligen tills hon får den! :D Kan ju inte skriva vad det är för hon läser min blogg ibland men så fort hon fått veta ska ni alla få veta :D Den kommer vara underbar iallafall :)


Fan jag såg precis trailern för nya Batman filmen- The Dark Knight, jag blir tårögd varje gång jag ser den! Det var ju Heath Ledger´s sista film :'( Måste se den bara för den sakes skull! 
 
 (Fan han var både snygg och talangfull :( R.I.P Heath! We all miss you!)

Imorgon är jag ledig igen och vi ska fira mamma :D På kvällen ska vi ut och äta hela familjen och ha det trevligt :D Jag hoppas på en cosmopolitan som fördrink :D

Nä, jag ska upp vid halv 10 och göra frukost imorgon så jag ska kolla lite tv sen sova!

Hoppas Marcus f¨r det bra i Spanien! Han åker i morgon bitti :( Have fun senior!

Hasta mañana!

Ps. har märkt att många av mina vänner läser min blogg men dom lämnar aldrig komentarer :( Lämna några ord och dina egna tankar när du har läst! :D


Kommentarer
Postat av: Anne

får väl skriva några rader nu när du tvingar mig.. hahah. nej då.. tårtan såg ju jättegod ut! när bakar du en sån till mig då`? ;) hehe

2008-07-13 @ 23:30:19
URL: http://koivu.blogg.se/
Postat av: Linda

haha :) Håller med Anne ;)

Så nu vet du att jag också läser din blogg :D

2008-07-22 @ 15:58:05
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

2008-07-22 @ 16:00:25
URL: http://lindapeterssonr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0