Funderar du på at söka jobb på McDonald´s? Läs det här först!!

Har jobbat på McDonald´s i 11 månader nu och igår tröttnade jag totalt efter att det blev "tjafs" när  jag ringde och sjukanmälde mig för att jag har varit magsjuk, haft feber,  varit snorig och haft extrem hosta i 2 veckor nu så
Igår skrev jag det här till min chef på McDonalds:

Här kommer min skriftliga uppsägning!

Orsakerna är många:

1) Ständiga förändringar som inte kommer mig till del.

2)Jag har kontrakt på 46 timmar/månad men helt plötsligt förändras det och jag får 20 timmar/månad utan att jag varken har skrivit på det kontraktet eller ENS fått veta det. Läste det på min sida på McTime, Är inte det konstigt?!?!

3) Inkompetent ledning utan adekvat utbildning, ett exempel: söndag kväll, jag jobbar stängning med en ny arbetsledare, hon frågar: Kan du hjälpa mig med några punkter så kommer vi hem snabbare för jag har så mycket att göra. Jag svarade konfunderad; ja det går väl bra, jag vill ju också komma hem fort (vilket jag inte gjorde, missade både tåg och buss och kom hem en timme senare än vanligt). Det visar sig att det hon hade att göra var att; bjuda in 2 vänner på mat, prata med dom och i telefon med sin pojkvän, röka (3 gånger!!!!!),fika och räkna kassor.

4) Vid ett flertal tillfällen har det visat sig vara viktigare att ta hand om att vika kartonger och andra (i mina ögon, helt oviktiga uppgifter) än att hjälpa till under en rush.

5) Vid sjukanmälan:  För det första, är det svårt att få svar på telefon. Ringde i 5 timmar(!!!!!!)  utan att få något svar, och dom gånger dom har svarat blir man otrevligt bemött och SKA ha dåligt samvete för att man är sjuk!!! Detta har gjort att jag vid ett antal tilfällen gått till arbetet och varit väldigt illa däran.

6) Apropå sjukdom; efter att ha varit i New York i 1 månad var det enligt arbetsledningen viktigare för dom att jag kom till arbetet, utan att ha gjort något fasesprov!! vilket enligt hälsovårdsmyndigheten är en lag!

7) När jag nu haft oturen att vara riktigt krasslig och sjukanmält mig 2 söndagar i rad, "informerade" restaurangchefen mig om att om jag inte ordnade fram ett sjukintyg idag söndag, (vilket är omöjligt en söndag) så skulle jag infinna mig till mitt arbetspass. Fick höra att jag har varit sjuk i 14 dagar (?) hur blir söndag till söndag 14 dagar?!?!?! (jag får det till 8)

8) En kollega som fick ändrat schema med en dags varsel ,och inte fick ihop tiderna, fick sparken med omedelbar verkan.......

Vi är många och vi är unga men vi är inte dumma i huvudet, ni kan inte köra över oss och tro att vi inte reagerar!!

Arbetade även på K4 en kortare period och detta verkar vara ett genomgående syndrom.

Undrar varför alla gamla säger upp sig just nu?! (eller jag menar, jag vet!)

Eventuella papper som ska undertecknas skickas till min bostad (och den adressen har ni väl?!?) så returnerar jag dom.

Tycker det är tråkigt att det ska sluta på det här sättet men jag orkar inte (varken psykiskt eller fysiskt) bli kränkt mera! 

Allt det här och lite till får vi genomlida för USLA löner! Nu gör jag uppror!!!


Kommentarer
Postat av: Palmira

U GO GIRL! :D Fan va bra du är! Vem fick sparken med omedelbar verkan!?? :O

2008-05-12 @ 20:27:22
URL: http://palmiraa.blogg.se
Postat av: Ulrika

WOHO! HEJA VICKAN FRISKT HUMÖR! SPÖA DONKEN TILLS DOM DÖR!

2008-05-13 @ 22:00:45
URL: http://sandblad.blogg.se
Postat av: Diamandis

Fan vad nice :) Hoppas att du hittar något annat jobb :)

2008-05-15 @ 21:31:00
URL: http://diamandiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0