Jobb igår, kvälningar idag!

Igår åkte jag och provjobbade på Belgobaren i stan. Efter 3 timmars provjobb fick jag veta att det såg bra ut för min del och efter ytterligare 2 timmar fick jag veta att jag börjar den 2 juni :D Tar studenten den 29:e maj, ska på studentmottagning den 30:e och har min egna den 31:a maj sen är jag bakis den 1:a och den andra drar det igång! :D Hoppas att jag kommer lära mig mycket, få upp tempot och utvecklas mycket som kock! (Det tror jag iof att jag kommer!)

Idag kl 8 började våran kökslektion som vanligt på tisdagar, men den här lektionen var annorlunda! Vi hade styckning på shemat och fick "hem" massa fåglar av olika slag och dom var i princip hela! (Asså inte huvud och fjädrar, men resten var kvar) Våran lärare Stefan visade oss hur vi skulle göra, vi skulle tömma på inälvor och alla organ (bara stoppa in handen i rumpan och dra ut) och sen skulle vi bridera (binda upp). Jag kan ju säga såhär, lukten som spred sig när man började dra ut allt innanmäte kommer jag ALDRIG glömma och det ger mig fortfarande kvälningar! Efter mycket kvälningar i handfatet sltade det med att jag och Ullis satte oss utanför en stund och lungnade ner oss! Fy faaan vilken stank! Och att överhuvudtaget stå där och bara dra ut hjärta, njurar, lever, inälvor, tarmar och massa blod är ju inte så jävla fräscht! Hade jag gillat sånt hade jag väl förfan blivit läkare?! :P

När jag senare stod och band upp fåglarna (det gör man för att dom ska hålla fin form vid stekning) tar Stefan fram förra veckans musslor som vi hade glömt och häller ut dom i diskhon brevid mig började kvälningarna igen! Herregud vad det luktade det också!!! BLÄÄ!!!


Gick och kollade några betyg idag också och det blev glada nyheter! I kökspåbyggnadskursen var jag den ENDA i min klass som fick MVG :D (Grattis till mig!) I Praktik fick jag MVG och i praktik/kök fick jag även där MVG :D I projektarbetet som jag gjorde sista veckan fast vi hade ca 13 veckor på oss fick jag VG fast jag förväntade mig ett G så det var glada nyheter!!! :D

Vid halv 12 var det dags för våran studentlunch :) Vi blev serverade av serveringsettorna och vi fick stekt kyckling och klyftpotatis med 2 jättegoda såser till :) Till Dessert fick vi bärpaj med vaniljsås och 2 sorters riven choklad över, Jättegott :D Vid lunchen skrattade jag så mycket så min mascara rann!!!! Emelie var dock inte lika glad (den lilla bitterfittan :P Love you anyway! :P)  för hon trodde vi skrattde åt henne :P haha!

Imorrn är det studentfotografering :p Vettefan vad jag ska ha på mig men det ska jag nog gå och checka nu!

See you later aligater!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0