New York, New York!

Nu kära läsare ska jag ÄNTLIGEN berätta om min och Palmiras UNDERBARA resa till New York! Jag har nu kommit över "hemmadepretionen" och kommit tillbaka till vanliga rutiner och livet men jag saknar New York så OTROLIIGT mycket (!!!!!!!!!!!!!)

Vi åkte onsdagen den 6:e augusti på morgonen och mellanlandade i Philadelphia! Från Philadelphia tar det ca 25 minutr till New Yorks flygplats La Guardia ( ja, det är skiit onödigt att mellanlanda när det är så nära!). Vi fick byta plan och hoppa i ett litet propellerplan för 9 personer och det kan jag säga, det var den ABSOLUT värsta flygresan i mitt liv! på 25 minuter hinner man nämligen inte ta sig upp på samma höjd som vanligt så trbulensen var extrem!! Det skadade som bara den och jag höll på att spy! HEMSKT!!!!!

När vi hade fått ut väskorna från flygplatsen gick vi ut för att få en taxi in till Manhattan och då kom en snbbe och fråga om han fick ta oss dit, Vi sa ja och följde efter honom mot hans bil som vi trodde var en "Yellow Cab" (asså en vanlig taxi) men det visade sig att han var limousin chafför :O Han öppnade dörren på en GRYMT snygg vit LÅÅÅÅÅÅNG limosin och körde oss till hotellet :D Från La Guardia airport åkte vi en vit LÅÅÅNG limousin in till Manhattan! :D



 På hotellet fick vi rum med utsikt mot Madison Square Garden och det var ett Underbart rum :D
Vi fixade oss lite efter en lång res dag och tog oss sedan ut på stan :D Vi käkade på Times Square på Planet Hollywood och sen vid 23 tog vi oss hem för att sova och för att kunna komma ut på stan tidigt! 

Första dagen va vi väl ute vid 9 och vi tog oss uptown, gick igenom centarl park, drack starbucks, var och kollade vart jag bodde under min praktikmånad, svalkade fötterna i en fontän och bara såg allt UNDERBART med New York!
Jag ringde dessutom min kompis som bor i New York! Christina heter hon och vi träffades när jag var med på ett event på Hotell Waldorf Astoria där hon jobbar. Hon skulle precis börja jobba när jag ringde men hon sa att vi sklle ses när hon sluta jobbet vid 23 tiden. Ca 23:!5 träffade vi henne på Park Avenue och hon tog oss till en liten pub på 2:nd avenue. (Man måste ju vara 21 år för att dricka i USA men på pubar brukar det inte vara något problem oftast.
Vi satt där och pratade massor och Christina bjöd oss på grillfest i hennes pappas hus i Pennsylvania på söndagen! Christinas pojvkän Andy kom en timme senare och skulle hämta henne och köra hem henne för hon bor i New Jersy ca 40 minuter från Manhattan och tågen hade slutat gå, men först körde dom hem oss till hotellet :)

Dagen efter blev fylld av shopping!! Vi tog tunnelbanan till Chinatown och kollade på massa underbara saker och ställen! Jag köpte bland annat 1 par skiit grymma solglasögon :D

På fredagskvällen tog vi oss ut på stan efter en flaska vin (som vi fick köpa på ett skumt ställe i chinatown :P) Och vi tog tunnelbanan bort till 54:th and madison där det finns en pub som heter Papillion :D Vi satt där och drack drinkar och snackade tills kl blev halv 3 och sen började vi gå bort mot hotellet. Vi kom till hotellet ca kl 10 över 4 efter att ha träffat en SKIIIT snygg mulatt som stötte på Palmira och ville att vi skulle röka på med honom :P

4 timmar senare gick vi upp för att åka med på Sex and the city touren :D Det var 3 timmar fyllt med massa Sex and the city fakta och vi åkte runt på massa ställen där dom har spelat in Sex and the city :D (Det var ju min andra gång som jag åkte den så jag visste ju redan det mesta :D)
 (Här är bild på när Palmira äter en cup cake från Magnolia Bakery som är med i programmet när Carrie berättar för Miranda att hon är förälskad i en kille som heter Aidan :D Vi alla vet ju hur sagan om Aidan slutar :( )

 ( I´m drinking the classic Sex and the city drink, COSMOPOLITAN :D )

På kvällen gick vi till en afrikansk restaurang som en kock som jag träffde på Aquavit nyligen öppnade :D Chef Mike kallas han!  Min mat var jättegod men Palmira gillade inte riktigt sin :( Efter middagen gick jag fram till luckan i köket och där inne såg jag Chef Mike :D Jag hälsade på honom och han tycke det var kul att jag var där! :D

På Söndagen gick vi upp kl 7 för att vi skulle ta tåget till Perth Amboy i New Jersy där Christina bor :D Tåget tog ca 40 minuter innan vi var framme. Vi ställde oss och väntade på Stationen efter Christina och plötsligt hör vi att en bil med högsta volymen på radion kommer emot oss. Det var Christina som kom :D Vi hoppade in i hennes otroligt snygga silverbil och åkte iväg. Innan vi kom hem till henne åkte vi förbi biltvätten för att tvätta hennes bil :D

(Bilen på tvätt :D I New Jersy tvättar man inte bilen själv, man hoppar ur och massa snubbar kommer fram och tar hand om bilen medans man själv tittar på bilen i en glasad gång :D )

 (Working at the carwash!! :P )

Efter biltvätten åkte vi hem till Christina och fick träffa hennes ursöta mamma som var hur snäll och trevlig som helst och ca 10 minuter senare drog vi vidare mot Christinas pappas hus i Pennsylvania!

Bilresan till Pennsylvania tog ca 1½ timme och vi hade takluckan öppen och högsta volymen och Christina spelade hennes grymt bra skivor! :D


 ( Haha här satt vi i bilen och mitt hår blåste like crazy! Christinas kompis körde sin bil bakom oss och man såg tydligen mitt hår sticka upp i luckan :P )

När vi kom fram till Christinas pappas hus träffade vi hennes pappa som var lika trevlig som hennes mamma och sen hoppade vi i poolen :D
 
Efter ca 10 minuter i poolen började det regna så vi gick upp och Christina började fixa mat :) Hon lagade kyckling, ris, majskolvar, ribs, bönröra och massa annat gott :D  Christinas kompis och hennes kusin var också där och dom hade med sig sina barn som sprang rnt och hade roligt med varandra :) Vid 17 tiden åkte Christinas kompis hem och vid 18 tiden åkte vi och lämnade hennes kusin och dottern hemma hos henne. Sen var det bara Palmira, jag och Christina kvar!

När vi kom hem la vi oss i soffan och kollade på TV och innan halv åtta hade vi alla somnat :P  Vi sov i typ 3 timmar innan vi vaknade typ samtidigt och bestämde oss för att kolla på en film. Vi kollade på Eurotrip men jag somnade igen efter typ en kvart  :P När filmen var slut väckte dom mig och frågade om jag sklle gå och lägga mig istället men dom skulle kolla på en film till så jag stannade uppe istället. Vi satte på filmen number 23 och 5 minuter efter att filmen gått igång somnade dom båda :P EFter en stnd vaknade Palmira så vi hämtade chips och juice och kollade på filmen medans Christina sov. Palmira och jag somnade tillslut igen och när vi vaknade var kl halv 7 och Christinas pappa hade redan stuckit till jobbet :P  Vi gick pp och la oss och sov i våra sängar istället och sov till kl 10.

Christina gick upp och gjorde frukost till oss :) Riktig amerikansk frukost!  (Pannkakor med lönnsirap, bacon och ägg :D)( Christina äter frukost! )

Efter frukosten packade vi ihop oss och körde tillbaka till New Jersey! Christina lämnade av oss vid tåget och vi tog oss tillbaka till Manhattan med tåget! När vi var framme var kl kvart över tre och jag hade bokat tid hos en tattuerare kl tre så vi hade lite brottom! Jaa, inte alla vet det men jag tattuerade mig i New York :D Vi kom fram till tattueraren Betty Rose halv fyra och hon började fixa och förbereda för att tattuera mig :D Vi började tio i fyra och fem i fyra var jag tattuerad och klar :D
 (Nu bär jag alltid New York med mig :D Skiit glad!!! :D)

Efter tatuerande tog vi en liten promenad och sen gick vi til hotellet och satte där nån timme innan det var dags att träffa Christina igen och äta middag på en indisk restaurang :D Vi hade jättetrevligt! (ÅH JAG SAKNAR DET SÅÅÅ!!!!)
 (Palmira, Christina och jag :D Snygga brudar vi är!!! :D )

Efter middagen tog Cristina med oss till hennes jobb på Waldorf Astoria (ett utav världens kändaste hotell) och visade oss runt på i princip alla våningar! Jag har ju varit där förr för det var ju där jag lärde känna Christina så det var kul att vara tillbaka :D 

Efter rundturen på Waldorf åkte vi runt i Christinas bil runt typ hela manhattan! Hon visade oss massa ställen och saker och vi hade skit kul! Det bästa vi fick se på rundturen var när vi åkte över Manhattanbrige! Det var precis bilden som finns med på alla tavlor av New York! Det var manhattan by night!! SJUKT vakert och jag började gråta!! Har aldrig sett något så vakert!!! Får både tårar och rysningar bara jag tänker på det!!!!! Tyvärr fick jag ingen bra bild eftersom att vi inte kunde stanna med bilen mitt på bron :(
( Här sitter vi i bilen på Times Square!)

Efter 5 timmars biltur på Manhattan lämnade Christina av oss på hotellet och vi sa hej då eftersom att vi skulle åka hem dagen efter :( Vi var helt deprimerade efter det!!!! :(

Hemresan är en annan LÅÅÅNG historia så den orkar jag fan inte skriva om!!!! :P

Se mera bilder på min facebook! :D (Har iof inte lagt upp dom ännu men jag ska! :P)

New York on my mind, New york in my soul... FOREVER!!!

Tack Palmira för en UNDERBAR resa! Hoppas vi åker tillbaka snart! <3


Kommentarer
Postat av: Palmira

OMG vad jag saknar det när jag läser och ser alla bilder! Hahaha det bästa var vårt uttryck när vi såg någor vackert.. Jag i Central Park och du på Manhattan bridge: FUCK ME HARD!! Hahaha.



Taack själv babe, vi måste tillbaka snart! <3

2008-09-02 @ 11:54:44
URL: http://palmiraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0