30 timmar utan sömn!!

I söndags vaknade jag 14.00 så när jag sen skulle gå och lägga mig tidigt för att gå upp kvart över 5 och jobba så kunde jag verkligen inte sova! Det gick bara inte!!! Jag stängde av tv:n kl 12 och låg i mörkret och bara blundade, kollade klockan då och då. Klockan blev halv 1, kvart i 1, kvart över 1, 20 i 2, 2 osv. Låg bara och ände och vred och kunde bara inte somna! I vanliga fall somnar jag på typ en halv minut! (fråga Ullis om ni inte tror mig:P)


kl halv 4 låg jag fortfarande vaken och då fick jag ett sms från min kompis som bor i New York som frågade om jag kollade på Golden Globe galan för hon vet hur mycket jag älskar sånna hollywoodgalor! Jag hade inte ens någon aning om att det var då så jag satte på tv och började kolla. Klockan 5 slutade den och eftersom att jag skulle upp kvart över så bestämde jag mig för att gå upp och äta en långsam frukost. Gjorde te, havregrynsgröt, macka och juice och satt och läste tidningen under tiden. Jätte mysigt :D Kl 7 gick jag till jobbet för att jobba lunch.
Luchen gick jättebra trots lite sena leveranser men Ted och jag klarade det galant :) Efter lunchen städade vi och sen åt vi också. När vi hade ätit plockade jag in nyinkomna varor och sen fick jag gå. Jag kom hem kl 17 efter en kaffe med Maria och då hade jag varit vaken i 27 timmar!  Försökte hålla mig vaken för att somna tidigt och sova hela natten istället men kl 20.30 somnade jag till guldbaggegalan :P 30 och en halv timmar höll jag mig vaken!!!! Herregud alltså!!!!!! Vaknade sen vid 23 och låg vaken till kl 3 :P 

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen och skrivit in mig eftersom att jag blev uppsagd förra veckan :( 
Söker jobb på dagis bla. så jag kan få mer erfarenhet  av barn innan jag åker iväg till New York som Au Pair som jag hoppas blir i slutet av 2009 :D Hoppas på att få fira nyårsafton på Times Square 2009/2010 :D 

Skriver väl nått senare ikväll! Puss sålänge! :D  



 


Kommentarer
Postat av: Palmira

Åh jag missade golden globe ! Fan vad irriterande :/

2009-01-13 @ 17:05:11
URL: http://palmiraa.blogg.se/
Postat av: Vickan

Jaa jag jag missade när Hairspray fick pris :(

2009-01-13 @ 20:15:55
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Palmira

Fick den pris? För vad ?? :D

2009-01-13 @ 21:12:19
URL: http://palmiraa.blogg.se/
Postat av: Vickan

Jag missade tyvärr det! :( Läste bara att dom hade fått pris men vet inte för vad :(

2009-01-13 @ 23:43:20
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Det är sant gott folk! ;)

2009-01-16 @ 15:48:23
URL: http://sandblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0