My own TV- Guide!

Jaaa, Jag gör inte så mycket annat än att kollar på TV. Iof så har jag nu tid att titta på några program som jag tycker om som tex Ellen Degeneres Show och Little people, Big world.
Little people, Big world är ganska nytt här i sverige och handlar om familjen Roloff som består av Mamma Amy, Pappa Matt och dom 4 barnen Jeremy och Zack (som är tvillingar) och Molly och Jacob.
Amy, Matt och Zach är småväxta (dvärgar) och resten är normalväxta. Jag tycker det är en riktigt trevlig och underhållande serie som ger insikt i hur jobbigt dom småväxta människorna kan ha men den här familjen försöker verkligen leva så normalt som möjligt.
Pappa Matt berättade i ett program att småväxta människor inte kan få någon försäkring vilket är heelt sjukt! Försäkringsbolaget anser att småväxthet skulle innebära aldelles förmycket pengar för dom så man får ingen försäkring som småväxt person! Heelt chockande och nästan diskriminerande tycker jag!!!

I sverige är det inte så vanligt med småväxthet va? Jag tror inte jag sett mer än 5 småväxta i mitt liv :S Varför är det så??





Måste nämna Ellen Degeneres show också :P. Det är ju en heelt sjukt bra show för det "vanliga" folket. Vad jag menar med det är att det inte bara är en talkshow som tar dit aktuella kändisar utan Ellen tar tex dit småbarn som är duktiga  piano och annat. Dessutom är hon ju EXTREMT generös. Hon ger ju bort saker till publiken hela tiden. Ellen borde döpa om sig från Ellen Degeneres till Ellen Degenerous!
Hon tar ju dit kändisar också så det blir en skön blandning av  kändisar och"vanligt" folk vilket passar mig perfekt :D


Ikväll ska jag kolla på  "Are you smarter than a fifth grader" kl 19 och sen blir det väl Let´s dance kl 20 tror jag.

Har insett att vi i Sverige bara får typ 25% av alla program som visas i USA vilket jag tycker är jävligt dåligt för det är ju ett land som verkligen KAN göra TV!
AMERICA KNOWS TV!! :P



Sitter förövrigt fortfarande med benet högt och svullnaden har inte gått ner ännu tyvärr :( Det värker och pulsar dygnet runt och på nätterna drömmer jag att jag ramlar och tar emot mig med den foten så jag vaknar helt svettig och har ännu ondare i foten :(

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0