Min generations Elvis Presley har gått ur tiden!

Idag är det 1 vecka sedan min generations Elvis Presley gick ur tiden.
 Michael Jackson är död!

 Det är helt ofattbart så jag måste upprepa det för mig själv för att förstå det!

Michael Jackson, legenden som står till grunden för popmusiken, den mest omtalade människan världen över drabbas den 25 juni av ett hjärtstillestånd och bara dör!?! Är det på riktigt eller har jag en mardröm?
Började idag läsa hans memoarer som han skrev vid 30 års ålder och kunde inte sluta läsa! 84 sidor slukades på en kort stund. Boken heter Moonwalk och är skriven av Michael själv. Han berättar om sin barndom som en ensam kille som fick jobba hårt redan från 4 års ålder. Att Michael kan verka "konstig" och "sjuk" är inte konstigt med tanke på barndomen som var allt annat än bekymmersfri och lek med vänner. Michael hade nämligen inga andra vänner än sina syskon eftersom att han aldrig fick göra annat än att repetera med Jackson 5 och ställa upp i talangjakter. Jag sitter här och lyssnar på låtar som "Man in the mirror" och"You are not alone" och inser på riktigt att Michael var just en ensam själ som bara ville uppleva en normal barndom. Det kan inte hjälpas att ögonen fylls av tårar för den ensamma själen som nu har lämnat jorden och flugit iväg. Jag hoppas att han har hamnat i barndomens land och får stanna där förevigt!

Ska nu fortsätta med hans memoarer för att få veta mer om hans liv!
Att Michael Jackson har lämnat världen är en stor förlust både för musiken och för oss som lever kvar!
Den 25.e juni kommer alltid vara en dag då jag minns Michael och gör en Moonwalk i hans ära!
Forever REST IN PEACE Michael!
Thanks for all great songs!
<3

Kommentarer
Postat av: Besserwissern som tjötar

Din generations Elvis kan det väl inte vara, med all respekt. 1979 kom "Off The Wall", och 1982 Thriller.

Långt innan din födelse, om jag läst rätt förstås.

Mera Molly Sanden är din generation trots allt och jag menar def inget illa, du har all rätt i världen att älska Michael Jackson och hans musik, och boken är super, men påstå att han tillhör din generations musik är helt ute, under din uppväxt gjorde han tyvärr inte så mycket musik som tidigare.



Ta som sagt inte illa upp utan låt oss sörja samt hylla denna stora människa.

2009-07-02 @ 23:57:19
Postat av: Sofie

Min mamma är född samma dag som Michael Jackson.

Jag tror nästan hela tiden att han ska fejkat sin död,men det är dags att ta sig i kragen och fatta att han är borta.

2009-07-03 @ 16:29:20
Postat av: Victoria

Ja Sofie, det är nog så illa att vi måste acceptera det... Michael "King of pop" Jackson är borta :(

2009-07-03 @ 20:50:40
URL: http://vickye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0