Toalettabonnemang, skämtar ni med mig?

Idag efter jobbet tog jag och Tina en liten promenad to "catch up". Vi träffades vid huddinge sjukhus och sen gick vi runt flemingsberg. Jag var kissnödig redan från början så när vi kom till Flemingsbergs station vid högskolentrén bestämde jag att jag var bara tvungen att gå in och använda toaletten...

Jag har använt toaletten där förrut så jag vet att det kostar 5 kr så vi gick in på pressbyrån så jag kunde växla en tjuga..

När vi kommer fram till toaletterna ser vi att det gamla "femmansystemet" har blivit utbytt mot ett nytt digitalt system. Man ska med andra ord skicka ett SMS till nummer 72105 med koden som står på dörren till toaletten för att sen få tillbaka ett SMS med en 5-siffrig kod som man knappar in och sen öppnas dörren. I SMS:et med koden står det såhär:  "Ditt abonnemang har debiterats med 5 kr"...... Mitt toalettabonnemang eller? Skämtar dom med mig?!?!?!

Vart är världen påväg egentligen? Ingenting får vara manuellt längre verkar det som..


Kommentarer
Postat av: Nikolina

Haha men gud vad sjukt!!!



Kram Niko

2009-11-13 @ 01:33:05
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Tack Vickan :D Snart julboooord :) Du skulle med va ?

2009-11-15 @ 23:28:29
URL: http://moringa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0