Tråkig vecka!

Fan det började i lördags med att det tog 3 och en halv timme för mig att ta mig hem från jobbet! Jag fick stå i Älvsjö i nästan 2 timmar för att det inte gick några tåg.. Jag och alla andra ca 200 pers som var "strandsatta" där försökte få tag på taxi men det var överbelastat på alla taxibolag.. Det fanns lixom inga taxis att skicka ut!

Jag var hemma ca 00.30, jag som brkar vara hemma 22.20 när jag slutar 21 på jobbet.. Dessutom var det minusgrader inne på Älvsjö station så jag var heeeeelt nerkyld och genomfrusen när jag ÄNTLIGEN kom hem! Tog en dusch som inte hjälpte och låg sen med flera tjocka tröjor och filtar+ mitt täcke i ca 1och en halv timme innan jag slutade huttra och skaka iallafall... SJUKT!!!

Pga att jag bor så långt ifrån mitt jobb och buss/tågtrafiken var som den var så frågade jag Ullis som bor en kvarts bussresa från jobbet om hon kunde jobba mitt söndagspass och det gjorde hon. (SÅååååÅÅÅÅÅåå UNDERBART snällt av henne! <3)

Under hela söndagen mådde jag pissdåligt och började sen kräkas både jag och mamma så det var bara att sjukanmäla sig från jobbet :( På måndagen kräktes jag några få gånger sen gick det över.... 
Efter det blev blev jag förkyld! Snorig näsa, huvudvärk, hosta, ryggvärk, nackvärk och bara allmänt mådde skiit! 
Nu har jag varit hemma hela JÄKLA veckan och i princip bara sovit och spelat Playstation :P
Börjar som TUR var må bättre nu så på lördag ska jag jobba! :D 
Trist vecka kan jag säga! Gillar inte att vara "fånge i mitt egna hem"! 

Hoppas jag inte får vinterkräksjukan som går runt i dom andra husen på jobbet!!!

WTYL!!!- Writing to you later! ;) (Kom på den nyss) Haha! 

Ps. I FUCKING HATE SL!!!!! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade också problem med pendeltåget idag när jag skulle hem efter mitt jobb på hunddagiset.

Fan att det ska behöva hända alltså!

Det är fan snöovädrets fel att detta hände!

2010-02-25 @ 18:29:36
Postat av: Victoria!

Jag förstår inte varför SL köper tågen från södra europa! Köp från sibirien eller nått så dom klarar kylan! SÅÅÅ IRRITERANDE! Vi bor i i ett NORDISKT land där andra människor tror att det går isbjörnar på gatorna! WTF!!! Inte ens tågen fungerar!!!!!

2010-02-25 @ 23:33:23
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Victoria!

By the way! Coolt att du jobbar på hunddagis! Jag älskar hundar och skulle lätt kunna utbilda mig till hundtränare eller nått! :D

2010-02-25 @ 23:39:10
URL: http://vickye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0