4th of july! (GOD BLESS AMERICA AND THE LAND OF THE FREE!!!)

Imorgon är det åter igen 4th of july! U.S.A:s nationaldag!

Eftersom att jag är blivande amerikan och älskar U.S.A så tänker jag fira som om det var min egna födelsedag :D

Jag har redan gjort pannkakssmeten som jag ska göra american pancakes till frukost imorgon innan jobbet :)

Här är receptet jag använder ifall du också vill göra det :)

 

Amerikanska pannkakor

De här pannkakorna är superlätta att göra och passar till en lyxig frukost. Servera med stekt bacon eller lönnsirap. Tillsammans med glass eller grädde och sylt blir de en mumsig efterrätt. Bakpulvret gör att de jäser i pannan.

För 10-12 stycken behövs:

  • 2 ½ dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 1 msk socker
  • 2 ½ dl mjölk
  • 2 msk smält smör + smör till stekning
  • 1 ägg

Gör så här:

Blanda ihop de torra ingredienserna till smeten. Vispa sedan i mjölk, smör och sist ägget.

Stek pannkakorna i lite smör i en stekpanna. När du ser bubblor på översidan på pannkakan är den dags att vända.



Till middag hemma har mamma och jag planerat värsta amerikanska måltiden!

Vi ska grilla hamburgare, till det ska vi ha coleslow, cheddarost, pommes och honey/mustarddip (som jag ÄLSKAR)

Sen ska jag nog även dricka lite vin och lyssna på "Stars and stripes" (amerikanska nationalsången)  hela dagen (förrutom på jobbet förstås)! :D

America in my heart and I WILL live there one day!!!!!! That´s a fact!!!!! <3<3<3<3<3<3




New York on my mind, New York in my heart! FOREVER!!! <3



GOD BLESS AMERICA!!!!
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


Kommentarer
Postat av: Victoria

Fan vad jag älskar min tattoo! eftersom att den sitter i nacken kan jag ju inte se den hela tiden så jag måste ju lixom kolla på bilden av den :p HAHA

2010-07-07 @ 16:09:04
URL: http://vickye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0