Ny OS-sport uppfunnen!

Idag tog jag som vanligt ut mina hundar på en promenad men idag bestämde jag mig väl ute i skogen att vi skulle gå en lite längre sväng än vänligt. Jag släppte lös min Rottwailer/schäfer och gick in på en liten väg som vi kallar "tvåkilometers".

Det var en utav dom jobbigaste promenaderna jag har tagit kan jag säga! Snön va upp emot 90 cm på vissa ställen och varannat steg sjönk jag ner i den djupa snön... Det brukar vara en stig där men nu var det bara orörd snö hela vägen! Jag ramlade dessutom typ 20 gånger....
Efter ca 200 meter var pulsen uppe på max och jag tänkte bara "vafan har jag gett mig in på"!!!!!


Då kom jag på att det är ju fan som en OS-sport. Tänk att kalla det Snowfight (snökamp) och man tävlar i lag. 2x 4 kilometer och det går på tid. Lite som skidstafetten fast man pulsar i djupsnö istället. Det är ju helt sjukt genialiskt ;)

VinterOS 2014 here snowfight comes! :P

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0