My birthday weekend! :D

Jahapp, då var min födelsedag över och det har varit en otroligt rolig helg! :D

Vi vaknade sent i lördags och tog det ganska lungt hela dagen.. Gick till affären och fyllde på kylskåpet, dammsög och plockade undan lite. Vid ca 18 tiden började vi fixa oss och korka upp vodkan föratt komma i stämning :D
 Ca 20.15 tog vi oss ner till busshållsplatsen och tog bussen konstigt nog! Bara för att vi skulle kolla efter något ställe att äta på, så vi åkte till typ 59th sen gick vi av och kollade runt efter restauranger. Tillslut hittade vi ett ställe som såg mysigt ut så vi gick in där såklart. Vid bordet brevid satt en familj och pratade brittiska så vi började prata på om diverse saker. Sen började vi prata om den brittiska familjen vilket kanske inte var så bra, mamman var tydligen svensk och barnen kunde svenska... HAHA, ooops! :P

Efter middagen hittade vi en pub där vi drack jägermeister och öl sen gick vi vidare och hittade en restaurang/bar som vi gick in på bara för att klockan var 23.50 och Anna skulle sjunga för mig kl 00.00 eftersom att min födelsedag började då. Väldigt trevligt ställe faktiskt! När Anna sjöng för mig sjöng ALLA i baren med och sen fick jag en shot av bartendern :D
Efter en drink var såg vi att dom hade "fishbowls", alltså en drink som serveras i i en riktig fishbowl! Såklar beställde vi en sån! SJUUUKT stor och sjuukt god! Inte speciellt dyr heller :D
Senare blev vi bjudna på öl, shots och en till fishbowl av 2 brorsor som vi snackade med! Väldigt trevliga verkligen! Vid ca 2 tiden skulle det här stället stänga så vi gick till en bar i närheten och tog en drink men sen började båda känna att vi hade fått nog så vi gjorde ett stopp på "Gyllene måsen" och sen blev det taxi hem!

På söndagen (min faktiska födelsedag) vaknade vi ca 13.32, då fixade Anna kaffe på sängen och jag fick även min underbara present :D Jag fick en bok om Queen!!! YAAAAAAY! Sjukt nice! Den är underbar!!!

Vid ca 15.00 kom Ruket över med Cupcakes, brownies och så fick jag ett presentkort på den UNDERBARA butiken "Forever 21". När vi hade fikat tog vi alla 3 en promenad i Central Park och sen gick vi och åt middag på en restaurang i huset! Efter det åkte Ruket hem och Anna och jag bestämde oss för att en promenad till i parken. Dock började det SPÖREGNA när vi var halvvägs, men vi brydde oss inte alls! Det var så satans sköönt!!! Vi träffade några joggare men dom var inte många! Dessutom fick jag mitt drömfrieri i regnet! Anna gick ner på knä mitt i parken och friade till mig :P Så om ingen utav oss blir gifta, hon har dock några innan mig men om ingen utav dom nappar så gifter vi oss om några år ;) Haha!

När vi kom hem var vi dyngsura så jag tog en VARM dusch och sen satte jag på mig min varma pjamas, så skönt! Sen kollade vi på Astrid Lindgren-filmer, Sunes jul och Bert! :D

Det var verkligen en UNDERBAR födelsedag även fast jag saknade min familj och mina vänner i sverige! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0